Rochelle Willems als Marketing Manager aan de slag bij RevelX
Rochelle Willems heeft zich aangesloten bij het team van RevelX. Ze is begonnen als Growth Marketing Manager, een rol die voorheen nog niet bestond bij het Amsterdamse bureau dat bedrijven helpt met het realiseren van groei.
Rochelle Willems beschikt over de nodige ervaring in het creëren van marketingstrategieën en het coördineren van campagnes en evenementen op het gebied van marketingcommunicatie. Ze is afkomstig van online webstorage-bedrijf Dropbox, waar ze werkzaam was als Manager Benelux & Frankrijk. Hier heeft ze de hele marketingstrategie gebouwd en uitgerold, zowel digital als offline. “Ik vind het heel erg leuk om iets van scratch op te bouwen”, aldus Willems.
Daarvoor was ze enige tijd onderdeel van Microsoft, waar ze als Enterprise Campaign Manager B2B-campagnes begeleidde voor de grootzakelijke markt. Eerder werkte Willems ook in verschillende projectmanagement-functies. Vanuit die rollen droeg ze onder meer bij aan de organisatie en coördinatie van diverse evenementen, waaronder de ‘ICT Waarborg Awards’ en projecten voor Dell, Deloitte, Microsoft en supermarktconcern Lidl.
Voordat ze haar professionele loopbaan aftrapte, studeerde Willems aan de Universiteit van Amsterdam, waar ze achtereenvolgens een bachelor in Communication Science en een master in Commercial Communication & PR voltooide. In het kader van die master liep ze ook een half jaar stage bij marketing en PR-bureau Linden & Barbosa. Als PR Intern hield ze zich hier onder andere bezig met het managen van klanten als Sony Home Entertainment en schoenenmerk MBT.
Sinds kort maakt ze deel uit van RevelX, waar ze samen met de rest van het team – dat onder meer bestaat uit (voormalige) startup-oprichters, techpioniers en ervaren strategieconsultants – klanten door middel van strategische innovatie ondersteunt bij het verwezenlijken van de groeiambities. RevelX zelf heeft de laatste tijd ook flinke groei doorgemaakt. Dit bracht het bureau ertoe een nieuwe interne functie te creëren om zijn volwassenheid op het gebied van marketing te verhogen. Willems is bij RevelX nu begonnen in deze nieuwe functie van Growth Marketing Manager.
Het Amsterdamse bureau geeft aan erg blij te zijn met de komst van Willems: “Ze combineert creatief denken met een down to earth-mentaliteit en vleugje humor.” Ook Willems zelf reageert verheugd op haar overstap: “Tech en innovatie hebben altijd mijn interesse gehad en ik vind het erg leuk om nu met RevelX middenin de innovatie te zitten.”
Met de komst van Willems telt het team van de adviseur inmiddels uit zo’n vijfentwintig professionals. Eerder werd het kantoor al versterkt door de komst van Idriss Abdelmoula, Huub Schuijn en Folkert Roorda en van Kauan von Novack.