De Jong & Laan lanceert employer branding campagne
Accountancy- en advieskantoor De Jong & Laan heeft een employer branding campagne gelanceerd, om zich op de aantrekkende arbeidsmarkt sterker te profileren als aantrekkelijke werkgever. Met diverse multimediale uitingen zal het kantoor de komende periode zijn centrale boodschap onder potentiële talenten verspreiden: “Of je nu accountant, fiscalist of personeelsadviseur bent, bij De Jong & Laan ben je op de eerste plaats jezelf.”
De Nederlandse economie groeit – in 2016 met 2,1%, het hoogste groeipercentage sinds het uitbreken van de financiële crisis. Dit is ook merkbaar op de arbeidsmarkt: het aantal banen in Nederland is sterk aan het toenemen en de werkloosheid neemt af. De aantrekkende markt is goed nieuws, maar zorgt er voor dat HR-professionals in toenemende mate worstelen met het vinden en werven van nieuw talent. De vraag naar professionals neemt snel toe, met als gevolg dat er in sommige branches een krapte dreigt te ontstaan in het beschikbare talent. Vooral binnen het ICT-segment speelt dit de komende jaren enorm, maar het betreft ook de bredere zakelijke dienstverleningsbranche.
Met het oog op een dreigende ‘war for talent’ is wordt het voor bedrijven steeds belangrijker om te werken aan een sterk werkgeversmerk, zowel voor het aan boord halen van nieuwe professionals als het behouden van talent. Ook accountancy- en advieskantoren zullen de komende tijd moeten inspelen op deze ontwikkelingen en een solide arbeidsmarktcommunicatiestrategie moeten hanteren.
Employer branding campagne De Jong & Laan
Een speler uit de branche die daar druk mee bezig is De Jong & Laan, een accountantskantoor actief in het noorden, oosten en midden van Nederland dat sinds de oprichting is uitgegroeid tot een organisatie met 700 professionals. Om zich steviger te profileren op de arbeidsmarkt als aantrekkelijke werkgever is het kantoor onlangs een employer branding campagne gestart. De campagne heeft als doelstelling om studenten, young professionals en professionals in de accountancy te wijzen op het mensgerichte karakter van De Jong & Laan.
Johan Evers, algemeen directeur van De Jong & Laan, licht de campagne toe: “Jezelf mogen zijn is volgens onze medewerkers een belangrijke cultuurwaarde binnen onze organisatie en die gaan we met deze campagne de komende maanden collectief uitdragen. Dat doen we door dicht bij onszelf te blijven. Eigen medewerkers spelen de hoofdrol in onze campagne, gewoon door te zijn wie ze zijn.”
Evers wijst op de menselijke benadering van de campagne: “We laten zien dat we oog hebben voor de mens achter de collega en dat wij persoonlijke kwaliteiten minstens zo belangrijk vinden als vakinhoudelijke competenties. In onze sector, waarin het dagelijks gaat over presteren, resultaten en groei, geven wij met onze menselijke benadering een aantrekkelijke boodschap af aan potentiële medewerkers. Karakter telt bij De Jong & Laan.”
Voor de campagne zullen verschillende middelen en media gebruikt worden. Zo zullen werknemers van De Jong & Laan te zien zijn op abri’s rondom de kantoren, in online advertenties, op social media, in vakbladen en in verschillende persoonlijke videocommercials. Daarbij zal in elke uiting worden verwezen naar Werkenbijjonglaan.nl, de nieuwe ‘werken bij’ site van het accountancykantoor.
Groeiambities
Hoewel De Jong & Laan met 25 vestigingen behoort tot de dertig grootste accountancykantoren van ons land (vorig jaar op #11) zet het kantoor de komende jaren in op verdere groei. Evers: “Wij verwachten dat onze campagne ertoe bijdraagt dat hoogopgeleide mensen in de financiële sector De Jong & Laan als werkgever gaan overwegen.”
Hij besluit: “De ervaring leert dat wanneer wij eenmaal met mensen in gesprek zijn, wij als zeer aantrekkelijk worden gezien. Vakinhoudelijk werken we op zeer hoog niveau voor mooie, ambitieuze klanten. Daarin verschillen we niet van de andere grote spelers. Met onze cultuur maken wij echter wel degelijk het verschil.”