Winnaars van de Accenture Innovation Awards 2011

14 november 2011 Consultancy.nl

Accenture heeft de winnaars bekend gemaakt van de Accenture Innovation Awards 2011. Zowel een juryprijs eals een publieksprijs werd uitgereikt in zes verschillende industrieën. De jury beoordeelde de concepten op innovativiteit, succes en potentie terwijl de publieksprijzen zijn gebaseerd op de concepten die de meeste stemmen ontvingen.

De winnaars van de juryprijzen zijn:
Repudo, een app van Nederlandse makelij, waarmee je digitale objecten op straat kunt achterlaten.

Ophen, een online vermogensbeheerder die tegen zeer lage kosten, met een hoge mate van transparantie, beleggingsfondsen aanbiedt.

Solarleds van Roadled bieden een aanvulling of vervanging op de openbare verlichting.

Project Carebro, een nieuw systeem waarmee mensen met een lichamelijke beperking, door middel van het brein, zelfstandig activiteiten en functies kunnen uitvoeren.

De Qiy Foundation, een onafhankelijke "nutsvoorziening" waarop ieder individu een digitale identiteit kan ontwikkelen.

Ecofont software, een milieuvriendelijke en kostenbesparende printoplossing.

De winnaars van de publieksprijzen:
eFaqt, een dienst waarmee studenten, scholieren en werknemers effectief gedrukte studieboeken en artikelen kunnen studeren.

Direct Openen in 20 minuten. De mogelijkheid om eenvoudig een betaalrekening te openen.

Orphiro, een elektrische designmotorfiets en -cruiser.

Open HealthHub, een cloudinfrastructuur met zorgdata en -diensten, beschikbaar via internet, op basis van de aangesloten zorgpartijen.

De Rvarium Fire-Squid, een handbrandblusser, met een gewicht van anderhalve kilo, dat de blusstof DSPA bevat en geen drukvat nodig heeft.

Accenture Innovation Awards
Accenture heeft de Innovation Awards in het leven geroepen om innovatie in Nederland op de kaart te zetten, innovatieve prestaties te belonen en hen bij elkaar te brengen ter verdere stimulatie. “We zien bij Accenture dat grote bedrijven innovatie moeilijker vinden, dan bijvoorbeeld kleinere, flexibele start-ups. Dit wordt bevestigd door de verhouding van inschrijvingen voor de Accenture Innovation Awards”, aldus Wouter Koetzier, Managing Director Innovation Consulting van Accenture. “Innovatie is de drijfveer voor een stevig concurrentievermogen, lange termijn resultaat en groei. Multinationals moeten daar de toon in zetten”.

“Ook dit jaar is weer duidelijk geworden dat innovatie volop leeft in Nederland. Met 1250 inschrijvingen verdeeld over diverse industrieën, is deze vijfde editie van de Accentue Innovation Awards een groot succes”, aldus Pieter Paul van Oerle, Senior Manager in de Communications, Media en Technology praktijk van Accenture en één van de initiatiefnemers van de Innovation Awards vijf jaar geleden. “Vooral de diversiteit onder de indrukwekkende lijst van genomineerden laat zien dat er op veel fronten nog veel te winnen valt. De concepten waren van hoge kwaliteit en velen hebben de potentie om echt baanbrekend te zijn. Wij kijken uit naar de nieuwe mogelijkheden die al deze inventiviteit weer creëert voor het bedrijfsleven”.

Nieuws

Meer nieuws over