VODW: Hogere conversieratios op targeted campagnes

05 april 2007 VODW

De afgelopen jaren verdubbelden organisaties het aantal targeted campagnes, van gemiddeld 55 naar 125 per jaar. Analyse van 72 targeted campagnes toont vijf factoren met impact op de het rendement van targeted campagnes De uitkomsten van het onderzoek hebben VODW Marketing en de Rijksuniversiteit Groningen beschreven in het rapport “Targeted campagnes, een succesformule?”

De deelnemende organisaties besteden gemiddeld 42% van hun marketingcapaciteit aan het uitdenken en voorbereiden van targeted proposities en campagnes. Door de vijf factoren toe te passen is de conversie ratio en het capaciteitsbeslag significant te verbeteren. Prestaties van best in class organisaties bieden zicht op gemiddeld 20 tot 40% verhoogde conversieratios (procentuele verbetering).

Het onderzoek werd uitgevoerd door VODW en het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen. Aan het onderzoek deden 19 bedrijven mee uit vier marktsectoren. Van deze bedrijven zijn 72 recente campagnes onderzocht.

Nieuws