BPC: klantinterview met Martin van Veen van T-Mobile

07 oktober 2009 The Brown Paper Company

The Brown Paper Company (BPC) heeft in de afgelopen jaren verschillende interviews gehouden met opdrachtgevers om terug te blikken op projecten en behaalde resultaten. De interviews zijn namens BPC gehouden door Paul Nouwen (voormalig directeur van de ANWB), Antony Burgmans (voormalig CEO van Unilever), Peter Elverding (voormalig CEO van DSM) en Aad Veenman (voormalig President-directeur van de NS). Alle interviews zijn te vinden op Consultancy.nl - vandaag het interview tussen Paul Nouwen en Martin van Veen van T-Mobile.

Je hebt in jouw rol te maken met de selectie van vele adviesbureaus. Waarom heb jij specifiek voor The Brown Paper Company gekozen?
Martin van Veen: “Omdat The Brown Paper Company, samen met T-Mobile, de details induikt, maar het wel aan T-Mobile laat om de oorzaak te formuleren, anders gezegd, The Brown Paper Company begeleidt het bedrijf naar de oplossing.“

Op welk type projecten zet jij adviseurs van The Brown Paper Company in?
Martin van Veen: “Daar waar de oorzaak van een probleem nog onvoldoende expliciet is en er eerst (proces)overzicht nodig is, of indien het nuttig is om met een geheel andere invalshoek naar hetzelfde probleem te kijken.“

Hoe zou jij in 1 alinea een adviseur van The Brown Paper Company omschrijven?
Martin van Veen: “Een adviseur van The Brown Paper Company doorbreekt bedrijfsblindheid door verder te kijken dan dat wat al geprobeerd is, of dat wat altijd als oplossing wordt gekozen (de geijkte paden). Goed is voor hem of haar niet goed genoeg, het kan altijd goedkoper of effectiever door “klein” te denken en “groot” te doen.”

Hoe belangrijk is de transparantie van processen (taken, verantwoordelijkheden, bevoegdheden) voor, de continuïteit, van de groei / het succes van een onderneming, als T-Mobile?
Martin van Veen: “Als dat niet transparant is, aan welke knoppen moet je dan draaien?“

Wat vind jij de kritische succesfactor van een succesvolle verbetering in een organisatie en wat dragen de medewerkers van The Brown Paper Company hieraan bij?
Martin van Veen: “Klein denken, er wordt binnen T-Mobile altijd voor de complete oplossing gekozen, bijv. volledige automatisering, daar waar een kleine procedurele aanpassing een groot verschil kan maken in effectiviteit en meestal ook de latere kosten voor automatisering. Oplossen hoeft geen geld te kosten, de adviseurs van The Brown Paper Company dragen bij aan het expliciet maken van wat er in de bestaande werkwijze niet klopt, en adviseren dan in eenvoudige aanpassingen.“

Wil je verder nog iets vertellen over de samenwerking met The Brown Paper Company?
Martin van Veen: “Ondanks dat de Brown Papers vaak erg groot zijn, denkt de adviseur van The Brown Paper Company vaak in kleine oplossingen, blijf vooral als bedrijf klein en laat The Brown Paper Company geen PowerPoint ridder worden.”

Nieuws

Meer nieuws over