Tata Consultancy wint IT project bij Malaysia Airlines

02 april 2010 Consultancy.nl

Het Indiase IT consulting adviesbureau Tata Consultancy Services (TCS) heeft een vijfjarig contract getekend met Malaysia Airlines (MAS) voor end-to-end IT consulting diensten.

De samenwerking is onderdeel van Malaysia Airlines’ strategische doel om de IT operations van de luchtvaartmaatschappij te transformeren om naadloze interne klantenervaring te leveren.

TCS zal het IT infrastructuurmanagement op zich nemen van de data centers, IT netwerken en IT beveiliging. Het ICT adviesbureau zal ook een ITIL V3 compliant service management organization opzetten en ondersteuning van het projectmanagement leveren gedurende de implementatie.

Malaysia Airlines Chief Information Officer (CIO), Faridah Abdul Rahman, zegt: “Dit is in lijn met onze strategie om de rol van IT met onze operations uit te lijnen. Eén van de sleutelinitiatieven is de fine-tuning van onze IT outsourcingstrategie om de vereiste businessresultaten met lagere kosten te leveren. Tegelijkertijd zullen we verder werken met onze sleutelverkopers om de dienstenlevering te maximaliseren en andere businessvereisten pro-actief aan te geven.”

Ze voegt toe: “TCS biedt een innovatief waardevoorstel dat ons de mogelijkheid geeft om onze vereisten te behalen. De bewezen prestaties van TCS met andere toonaangevende wereldwijde luchtvaartmaatschappijen maakte hen een logische keuze om onze partner te worden.”

Nieuws

Meer nieuws over