Studentevent UniPartners Experience groot succes

20 mei 2011 UniPartners

Op 13 mei 2011 vond de tweede UniPartners Experience plaats. De eerste reacties van studenten, trainingsorganisaties en deelnemende bedrijven zijn erg positief.

Na een ontvangst met koffie en thee werd de UniPartners Experience 2011 plenair geopend door Robert-Jan van Egmond, directeur van Qompas. Vervolgens zijn zowel studenten en recruiters over 4 groepen verdeeld om gezamenlijk trainingen van Schouten&Nelissen en Kenneth Smit te volgen.

Na de lunchpauze heeft iedere aanwezige een training gevolgd van de trainingsorganisatie die hij/zij die ochtend nog niet gezien had. De twee trainingen hebben de communicatielijntjes tussen student en bedrijf kunnen verkorten en hebben de aanwezigen voorbereid op de speeddates die in de middag op het programma stonden.

Iedere student heeft tijdens het UniPartners event gesprekken van 10 minuten gehad met 3 van de 6 deelnemende organisaties; APG, A.S. Watson Group, CRH, KPMG, Oracle en TNT Post. De vrije momenten die studenten tussen de speeddates door hadden, konden nuttig gebruikt worden door middel van een CV-check bij Qompas. Als afsluiting van de dag heeft ieder deelnemend bedrijf een winnende speeddater uitgeroepen en was er de mogelijkheid om gezellig na te borrelen.

Een cijfermatig overzicht van de UniPartners Experience 2011:
Aantal trainingsorganisaties: 2
Aantal aanwezige trainers: 4
Aantal deelnemende bedrijven: 6
Aantal aanwezige professionals: 24
Aantal mediapartners: 2
Aantal gastsprekers: 1
Aantal deelnemende studenten: 51
Aantal speeddates: 153

Consultancy Nieuws

  • Parkeerservice de oplossing voor tekort EV laadpunten

    De goedkoopste én duurzaamste oplossing voor het tekort aan laadpunten voor elektrische auto’s is het invoeren van een parkeerservice in openbare garages en bedrijven. Op termijn staat ‘Smart Charging’ op #1 »

  • Accenture: Het einde van onze liefde voor de TV?

    De wereldwijde liefde voor televisiekijken komt mogelijk tot teneinde, blijkt uit onderzoek van Accenture. De jongere generatie kijkt steeds minder televisie en bekijkt shows en films steeds vaker online »

UniPartners Nieuws