Social media campagne Deloitte bereikt 150000 mensen

05 januari 2011 Deloitte

De nieuwjaarsactie van Deloitte heeft ruim 150,000 mensen bereikt. Het Big Four adviesbureau gaf iedereen de mogelijkheid om een persoonlijke nieuwjaarswens levensgroot op haar hoofdkantoor (Maastoren) in Rotterdam te plaatsen via een integratie tussen social media (Twitter) en laserapparatuur.

Wie op oudejaarsavond en nieuwjaarsdag via Twitter een nieuwjaarsgroet verstuurde en #DeloitteWish in het bericht zette, zag die boodschap terug op Deloitte’s hoofdkantoor. Door de vele tweets werd het hoogste kantoorgebouw van de Benelux (165m) tijdens de jaarwisseling met nieuwjaarswensen en 'digitaal vuurwerk' versierd.

De actie, aanvankelijk ontwikkeld als originele nieuwjaarsgroet van Deloitte voor studenten, bleek uiteindelijk een veel grotere doelgroep aan te spreken. In totaal stuurden bijna 1.000 twitteraars zo’n 2.000 nieuwjaartweets, waarmee zij (en Deloitte) ruim 151.000 mensen wisten te bereiken. Het totaal aantal impressies van deze ‘crowdsource-actie’ ligt zelfs boven de 720.000 tweets (bron: Tweetreach). Op 31 december was de hashtag ‘#DeloitteWish’ samen met populaire termen als #oudennieuw en #vuurwerk zelfs ‘trending topic’ op Twitter.

Wie niet in staat was om de tweets ‘live’ te aanschouwen, kon via de webcam op werkenbijdeloitte.nl/deloittewish tóch zijn persoonlijke wens voorbij zien komen. Tijdens de actie werd deze pagina door bijna 3.000 unieke bezoekers bekeken. De gemiddelde bezoekduur was ruim 3 minuten.

Met deze ‘guerilla campagne’, ontwikkeld in samenwerking met arbeidsmarktcommunicatiebureau Maximum, waarin social media en outdoor media gecombineerd werden, heeft Deloitte ervoor gezorgd dat haar (werkgevers)merk voor veel mensen aan een gelukkig nieuwjaar werd verbonden.

Nieuws

Meer nieuws over