Social media consultancy Favela Fabric opgericht

02 juli 2006 Consultancy.nl

Favela Fabric, adviesbureau op het gebied van marketing en social media, is opgericht door vier adviseurs. De naam Favela Fabric verwijst naar de verborgen veerkracht, zelforganiserend vermogen en creativiteit van de sloppenwijken in Rio de Janeiro.

De oprichter van Fevala Fabric zijn:
- Raul Lansink (ex-Publicis en PPGH)
- Boudewijn Zeijlmans (ex-Lost Boys en mede-oprichter MediaRepublic)
- Mike Brantjes (Boston Consulting Group, Boo.com, mede-oprichter Auberon en Embae)
- Sander Dullaart, (voorheen Endemol en PCM)

Favela Fabric gaat bedrijven begeleiden bij het opzetten van innovatietrajecten waarin de doelgroep als co-creator optreedt. Het bedrijf gaat 'Community Driven Innovation (CDI)’ gebruiken om de collectieve energie, ervaring en creativiteit van consumenten te mobiliseren ten behoeve van de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten.

‘De volwaardige participatie van de doelgroep in het innovatieproces moet leiden tot een hoger innovatierendement en een sterkere binding met het merk’, aldus de oprichters. Favela Fabric begeleidt en stimuleert het hele traject tot aan de lancering van de innovatie.

Nieuws