Simon-Kucher & Partners: Unlocking Sales Excellence

12 november 2010 Simon-Kucher & Partners

‘Vertrouwen op het onderbuik gevoel: een gevaar voor winstmarges’

Dat stelde Erwin Nagel, senior consultant bij Simon-Kucher & Partners (SKP), tijdens de 4de editie van Simon-Kucher & Partner’s ‘Strategic Pricing Conference’. Deze vond afgelopen 2 november plaats, ditmaal op Nyenrode Business Universiteit met als titel "Unlocking Sales Excellence". 

‘Zeker in deze tijden van economische neergang is een ongestructureerde prijsstrategie funest voor winstmarges’ zegt Nagel. ‘Zonder duidelijke prijsstructuur eindigen verkoopprijzen meestal onder de maximale prijs die de klant bereid is te betalen.’ Nagel adviseert dan ook om zowel op basis van orderkenmerken als op fysieke producteigenschappen een duidelijke structuur voor streefprijzen op te stellen. ‘Bovendien moeten prijzen gebaseerd zijn op de waarde voor de klant, niet op de kostprijs’ voegt Onno Oldeman hieraan toe, oprichter en managing director van het Nederlandse kantoor van SKP. 

Het drukbezochte evenement bood geïnteresseerden praktische oplossingen voor een optimale verkoopstrategie en een effectief prijsbeleid. Op de conferentie spraken erkende nationale en internationale specialisten op het gebied van pricing en sales allen werkzaam bij SKP. Ruim 100 bezoekers uit diverse industrieën namen deel aan de conferentie.

Over Simon-Kucher & Partners
Simon-Kucher & Partners is een internationaal adviesbureau met ruim 450 consultants in 22 kantoren wereldwijd. Het bedrijf is in 1985 opgericht en heeft 25 jaar ervaring in strategie, marketing en sales advies. SKP wordt wereldwijd beschouwd als de leidende adviseur op het gebied van pricing.

Nieuws

Meer nieuws over