Roland Berger lanceert Alternate Reality Game

13 januari 2010 Roland Berger

Met het toenemende aantal nieuwe media is het steeds moeilijker om studenten en ‘high potentials’ te bereiken. Om ze op een innovatieve en effectieve manier te bereiken, heeft strategie consultant Roland Berger Strategy Consultants in oktober 2009 de Alternate Reality Game ‘The Pirates Society’ gelanceerd.

In het spel, waar de grenzen tussen fictie en realiteit vervagen door zowel online als offline activiteiten, is samenwerken van cruciaal belang. Studenten werden uitgenodigd met een teaser met summiere informatie over een website, www.jointhepirates.com. Op deze site werden de studenten uitgedaagd om teams te vormen waarmee problemen in ‘The Pirates Society’ konden worden opgelost en taken worden volbracht. Het spel liep ten einde met een groot live event in Berlijn, waar de laatste raadsels moesten worden opgelost.

Met deze innovatieve manier van communicatie hoopt Roland Berger studenten online te ontmoeten en een online netwerk te creëren waar ‘high potentials’ samen kunnen komen. “Op deze manier bieden we studenten een platform om op een speelse manier samenwerkingen aan te gaan en nieuwe manieren van denken te ontdekken. De resultaten zijn positief: "de studenten hebben enthousiast gereageerd en het is een leuke manier om met onze doelgroep in contact te blijven,” aldus Eef Janssen, Recruitment Manager bij Roland Berger Nederland.

Nieuws