PricewaterhouseCoopers sponsort Nederlandse Iconen

21 augustus 2008 PwC

Accountacy and consultancy multinational PricewaterhouseCoopers heeft zich als sponsor verbonden aan het balletprogramma 'Rondom Rudi van Dantzig'.

Met deze sponsoring wil PricewaterhouseCoopers invulling geven aan haar sponsor-programma gericht op Nederlandse iconen. De ondertekening van hetsponsorcontract, dat tevens de opening van het nieuwe culturele seizoen van Het Nationale Ballet betekent, vond plaats op 19 augustus in Het Muziektheater. Fons Hoogeveen en Robert Swaak (Raad van Bestuur PwC) tekenden het contract, in aanwezigheid van Stijn Schoonderwoerd (zakelijk directeur Het Nationale Ballet) en Ted Brandsen (artistiek directeur Het Nationale Ballet), op symbolische wijze op het gracieuze been van eerste soliste Igone de Jongh.

'Choreograaf Rudi van Dantzig viert dit jaar zijn 75ste verjaardag. Dit heugelijke feit is voor Het Nationale Ballet reden voor het hommageprogramma 'Rondom Rudi van Dantzig', dat van 4 tot en met 18 september te zien zal zijn in Het Muziektheater in Amsterdam. Ted Brandsen, artistiek leider van Het Nationale Ballet: 'Rudi is één van de grootste kunstenaars van ons land. Zijn bijdrage aan de dans, niet alleen in Nederland maar in de hele wereld, is enorm'. Wij zijn er bijzonder trots op zijn werk te kunnen presenteren. Het is geweldig dat Rudi zelf zo betrokken is bij dit programma, net als Toer van Schayk wiens 7e Symphonie op verzoek van Rudi deel uitmaakt van dit programma.'

Stijn Schoonderwoerd, zakelijk leider van Het Nationale Ballet: 'Dat PwC zich als sponsor verbindt aan dit programma is natuurlijk fantastisch. Ballet is een kunstvorm die zich uitstekend leent voor relatiemarketing en sponsoring. Dankzij de samenwerking met partners uit het bedrijfsleven en steun van buitenaf, is het mogelijk een bijzonder programma als deze ten tonele te brengen.'

Fons Hoogeveen, als lid van de Raad van Bestuur van het adviesbureau verantwoordelijke voor sponsoring is enthousiast over de hernieuwde samenwerking: 'De sponsoring van het programma 'Rondom Rudi van Dantzig' past uitstekend in ons nieuwe sponsorbeleid. Centraal daarin staat dat we onze sponsoring willen verbinden met Nederlandse iconen, kunstenaren of artiesten die tot de aboslute top in hun vakgebied horen en beschouwd mogen worden als instituten op zich. Rudi van Dantzig mag daar, evenals Hans van Manen, zeker toe gerekend worden. Zijn betekenis reikt ver over onze grenzen heen. Wij zijn er dan ook trots op onze naam te kunnen verbinden aan dit hommageprogramma ter gelegenheid van zijn 75ste verjaardag.

Maar ook het Nederlands elftal mag beschouwd worden als een Nederlandse icoon en onze sponsoring van de KNVB past daar dan ook uitstekend bij. In de toekomst past bijvoorbeeld sponsoring van een Annie MG Schmidt musical of sponsoring van een tentoonstelling van Vincent van Gogh ook uitstekend in onze nieuwe sponsorbenadering. Wij kunnen deze breed invullen en daarmee onze cliënten en relaties in het kader van relatiemanagement een divers en aantrekkelijk programma aanbieden.

Nieuws

Meer nieuws over