PwC is adviseur van 2018 FIFA World Cup

19 november 2009 Consultancy.nl

PricewaterhouseCoopers (PwC) is officieel aangekondigd als de eerste sponsor achter het bod van Engeland voor de organisatie van de 2018 FIFA World Cup.

Met een lange geschiedenis in het adviseren van voetbalclubs, van zowel de top van de Premier League als clubs in lagere divisies, zal PwC als zakelijk adviseur optreden van de campagne om Engeland de World Cup 2018 te laten organiseren.

Geleid door Julie Clark zal het 14-koppige PwC team werken om streng en onafhankelijk advies te geven over verscheidene aspecten van het bod, waarbij zij England 2018 zullen helpen in de vergaderingen met de belangrijkste belanghebbenden, waaronder de Engelse overheid, mogelijke gaststeden en de FIFA.

Julie Clark, Head of Sport van het adviesbureau, zei: “We zijn enorm blij met ons partnerschap met England 2018, net als de Engelse sportwereld, en kijken uit naar het leveren van economische evaluaties, begeleiding op het gebied van belastingen en garanties, en het geven van adviezen met betrekking tot het budget aan het Engelse team. PwC heeft een sterk regionaal netwerk van kantoren dat heel goed in de lijn ligt met de lijst van mogelijk gaststeden en het sponsorschap zal daardoor voordelig zijn voor het gehele bedrijf in Engeland”.

Voorafgaande grafieken van de economisch effecten laten zien dat het organiseren van het toernooi gelijk staat met £3.2 miljard voor het land.

Paul Elliott, MBE, non-executive director van England 2018, voegde toe: “Het is ontzettend bemoedigend dat PwC een toezegging heeft getoond door werknemers bijeen te roepen voor England 2018 met hun eigen ‘Back the Bid’ campagne. Steun van het publiek is vitaal voor het England 2018 World Cup bod en het is geweldig om te zien dat de werknemers van zo’n gerespecteerd internationaal bedrijf hun steun laten zien”.

Nieuws

Meer nieuws over