PwC hoofdsponsor van de Belgische Voetbalbond

06 juni 2011 PwC

PwC is hoofdsponsor geworden van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB). Het contract loopt tot en met 31 juli 2014. De Belgische pratkijk volgt hiermee het voorbeeld van PwC Nederland – de Nederlandse tak is al jaren een van de sponsors van de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB). PwC gaat de Belgishe bond diensten aanbieden op het gebied van audit, fiscaliteit en consultancy.

Het adviesbureau is de elfde hoofdsponsor van de KBVB: de andere tien zijn Aannemingen Verelst, Belgacom, Burrda Sport, Coca-Cola, ERGO, ING, Jupiler, Lotto, RTL Sport & Sporza.

Philippe Vyncke, partner bij PwC, is trots dat PwC de komende 4 jaar zijn naam zal verbinden aan de KBVB en de Rode Duivels: “Wij willen de komende jaren op een verrassende en originele manier deze sponsorovereenkomst invullen. Als audit- en adviesorganisatie willen wij vanuit onze maatschappelijke betrokkenheid en met onze kennis een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van het voetbal in België. We zien enkele belangrijke synergieën tussen PwC en de KBVB. De belangrijkste is dat we allebei getalenteerde en ambitieuze mensen vooruit willen helpen. In de periode van ons contract zullen we meer dan 1000 getalenteerd mensen aanwerven. Ook teamwork, teamspirit en samenwerking zijn  belangrijke elementen voor beide organisaties, en dat in een omgeving die openstaat voor mensen van verschillende achtergronden. En het is ook gewoon leuk. We zijn trots op onze nationale ploeg en willen ook hen helpen in hun ‘move forward’.”

Ook bondsvoorzitter François De Keersmaecker is bijzonder opgetogen dat de KBVB PwC aan zijn toch al indrukwekkende lijst met sponsors kan toevoegen: “De KBVB is verheugd dat hij zich met een professioneel en internationaal gerenommeerd bedrijf als PwC kan associëren. Een bedrijf dat in zijn branche even succesvol is en dezelfde waarden en eigenschappen uitstraalt als de KBVB met de nationale ploeg. Wij hebben elkaar leren kennen en appreciëren tijdens de HollandBelgium Bid. Het gaat ook om meer dan een gewone sponsoring. De KBVB wenst ook gebruik te maken van  de kennis en expertise van PwC om onze werking binnen de KBVB te verbeteren en optimaliseren. Met PwC hebben we een partner die de KBVB in zijn doelstellingen kan bijstaan. Dit is echt een win-winsituatie.”

Nieuws

Meer nieuws over