Payments adviesbureau Clear2Pay koopt Level Four

16 november 2011 Consultancy.nl

Clear2Pay heeft Britse softwareleverancier Level Four overgenomen. Level Four richt zich op de ontwikkeling van PC en ATM software voor banken en betalingsverkeerdienstverleners. De overname van Level Four is de tweede in korte voor het payments adviesbureau en dienstverler - in juni van dit jaar kocht Clear2Pay al het Amerikaanse Lexcel Solutions.

Het Level Four team wordt geïntegreerd in het Clear2Pay Open Test bedrijfsonderdeel terwijl de medewerkers blijven opereren vanuit de kantoren in Schotland, de Verengide Arabische Emiraten en de Verenigde Staten. Het huidige klantenbestand van Level Four omvat tooonaangevende financiële instellingen zoals JPMorganChase, Bank of America, Royal Bank of Scotland, Standard Chartered, Lloyds, Barclays en het Franse Cedicam.

Level Four productaaanbod
Het Level Four productaaanbod omvat het gehele test spectrum van de ATM via de host tot de ontwikkelsystemen van de ‘self-service’ omgeving. Dit geeft banken en betalingsverkeerverwerkers een volledige oplossing die het foutgehalte minimaliseert, alsmede een significante besparing oplevert tijdens de implementatie van nieuwe functionaliteit in de zin van manuren en beperkte ‘down time’. In lijn met de gedachte van Clear2Pay om voor het betalingsverkeer een alomvattende oplossing te bieden, biedt het speficieke cases en templates waarmee men duizenden ‘payment’ scenarios kan testen in één test run over een diversiteit aan ‘card schemes’, talen en apparaten.

Reactie van Clear2Pay CEO Michel Akkermans
Michel Akkermans, Voorzitter van de Raad van Bestuur en CEO van Clear2Pay stelt: “Naarmate we steeds meer ervaring opdoen in projecten rond de modernisering van het betalingsverkeer, zien we dat testen een uitermate cruciale rol speelt voor een succesvolle implementatie. Tot op heden is dat nog vaak een uitermate tijds- en kapitaalintensieve activiteit, met een hoog risico qua menselijk falen. Aan de andere kant zien we een enorme toename van self-service apparatuur en ATM’s, aangestuurd met hard- en software van diverse partijen die uiteindelijk allemaal gericht zijn op de ultieme bankervaring voor de klant. Level Four addresseert deze complexiteit en de roep om efficiëntie met robuuste, toekomstgerichte automatische test technologie en een diepe expertise op het gebied van de ‘customer experience”. Wij kunnen hun kennis en toepassingen breed binnen ons Open Test segment inzetten, maar ook ten bate van de klant ‘touch points’ binnen alle kanalen van het Open Payment Framework.”

Nieuws

Meer nieuws over