Harvest Amsterdam sterk gegroeid sinds oprichting

06 januari 2011 Consultancy.nl

Harvest, een niche adviesbureau dat strategy consulting diensten aanbiedt gericht op de online markt, heeft sinds de oprichting medio 2009 een snelle groei doorgemaakt. Het adviesbureau is gegroeid van 2 adviseurs naar zeven adviseurs en heeft een indrukwekkend klantenbestand opgebouwd, waaronder Philips, Nike, Hyves, TMG, Experteer, RTL en ReedElsevier. Bram Ellens, mede-oprichter van Harvest, blikt in een kort interview terug op het afgelopen 1,5 jaar.

Oprichting medio 2009
Harvest is in juni 2009 opgericht door Bram Ellens en Daan Sanders, beiden destijds werkzaam bij Marktplaats.nl, onderdeel van eBay. Nadat ze door Hyves.nl werden benaderd met het verzoek om te adviseren over mogelijke verdienmodellen besloten ze om ontslag te nemen en een eigen adviesbureau op te richten. In de eerste maanden hebben ze Hyves.nl ondersteund met een online monetization quick-scan en manieren bedacht hoe er simpelweg meer geld verdiend kon worden aan het verkeer op de sociale netwerksite.

Na vier maanden steeds meer opdrachten
Ondanks de werkzaamheden voor Hyves.nl verliepen de eerste maanden van Harvest niet vlekkeloos. “De eerste drie maanden waren spannend, toen onze tactiek nog geen resultaat opleverde. Maar sapeloze nachten heeft Ellens er niet aan overgehouden: “Toch had ik minder stress dan toen ik in loondienst was”. Harvest begon in een garagebox in Amsterdam-West. Vanaf de vierde maand sinds de oprichting begonnen ook nieuwe opdrachten binnen te komen. “Er kwamen steeds meer opdrachten en na vier maanden dachten we; hé, dit is een bedrijf” vervolgt de Harvest adviseur.

1,5 jaar na de oprichting: gegroeid naar zeven adviseurs
Circa 1,5 jaar na de oprichting heeft Harvest zeven adviseurs in dienst en een kantoor op de Herengracht in Amsterdam. Daarnaast is de reputatie van ‘Harvest’ sterk gegroeid in het advies-segment gericht op online en onder (potentiële) opdrachtgevers. Volgens Ellens heeft het succes te maken met het feit dat de dienstverlening van Harvest aansluit bij de wensen van klanten: “Het devies van Harvest ‘we help you make money’ sloeg aan bij bedrijven die op dat moment vooral met de kortetermijnverdiensten bezig waren”.

Nieuws