McKinsey richt social media bureau NM Incite op

21 juni 2010 Emerce

Strategy consulting bureau McKinsey & Company en Nielsen hebben aangekondigd dat ze een joint-venture oprichten om bedrijven te adviseren op het gebied van onderzoek en gebruik van social media. 

Het bedrijf NM Incite gaat, onder leiding van Dave Hudson, in eerste instantie van start in de VS maar zal zijn diensten in de loop van de tijd uitrollen naar 12 andere landen. Nederland staat niet op dat lijstje, Duitsland en Engeland wel.

Financiële details over de samenwerking zijn niet bekend gemaakt. Wel is bekend dat Nielsen zijn social media-bedrijf Buzzmetrics zal onderbrengen in de nieuwe organisatie.

NM Incite gaat klanten inzicht geven over hoe consumenten online over hun merken en activiteiten spreken en advies geven over hoe ze daar het best mee om kunnen gaan. Het nieuwe bedrijf is reeds actief, werkt vanuit New York en test met een kleine klantengroep zijn technologie, procedures, rapportages en marktbenadering uit.

Voor adviesbureau McKinsey is dit de eerste joint venture die het in zijn 84-jarig bestaan opricht met een extern bedrijf.

Nieuws

Meer nieuws over