Logica en T-Mobile gaan samenwerken op iPhone markt

15 oktober 2010 Logica

T-Mobile en Logica hebben een samenwerkingsovereenkomst afgesloten waarin zij samen zakelijke klanten in Nederland adviseren over de mogelijkheden van het iPhone-platform voor zakelijke toepassingen. De eerste toepassingen richten zich op verkoop (offerteprocessen, beschikbaarheid van producten en leverdata), logistiek (planning) en onderhoudsbedrijven (planning en voorraden).

Leon Toet, Directeur Business Marketing bij T-Mobile in Nederland: ‘Ook in het bedrijfsleven is de iPhone zeer populair. Kleine en grote ondernemingen schakelen over op het toestel vanwege de grenzeloze mogelijkheden en het gebruikersgemak. We zien dat bedrijven nog veel meer uit de iPhone kunnen halen dan ze nu doen. Door eenvoudige mobiele toegang tot bijvoorbeeld klantregistratie en verkoopprocessen kan de serviceverlening worden verbeterd en kunnen de kosten worden verminderd. Dit willen we als T-Mobile graag faciliteren. Het partnership met Logica geeft ons de mogelijkheid onze klanten speciale zakelijke applicaties aan te bieden die volledig zijn afgestemd op de behoefte van dat bedrijf. Wij kijken uit naar de samenwerking met Logica omdat deze markt in de toekomst alleen maar verder zal groeien.’

Geleyn Meijer, Strategy & Innovation Director Logica Nederland: ‘Mobiele telefonie is voor veel bedrijven ‘mission critical’ geworden. Het is geen apart kanaal meer, maar wordt integraal in de bedrijfsvoering toegepast. Wij bieden, samen met T-Mobile, een veilige infrastructuur, zodat bijvoorbeeld een hoofdkantoor en mobiele medewerkers allerhande informatie veilig kunnen uitwisselen. Dat we hierin samenwerken met T-Mobile, die al ruim twee jaar aanbieder van de iPhone in Nederland is, is dan ook een logische keuze.’

Het aantal iPhone-applicaties is inmiddels gegroeid tot meer dan 225.000. Dit aantal groeit nog dagelijks. Er zijn meer dan 5 miljard apps gedownload. De meest gebruikte applicaties in de zakelijke markt zijn o.a. track and trace systemen voor goederen, gemaksdiensten en loyalty systemen. Bedrijven worden hierdoor efficiënter in het aansturen van hun hoofdprocessen en zien daarbij mogelijkheden tot het doorvoeren van besparingen.

Nieuws

Meer nieuws over