K+V Adviesbureau wordt KplusV Organisatieadvies

10 november 2005 Consultancy.nl

Het voormalige K+V Organisatieadviesbureau heeft een brand identity verandering ondergaan en gaat verder onder de naam KplusV Organisatieadvies. Brand en communicatie bureau Total Identity begeleidde KplusV bij de formulering van haar nieuwe identiteit, de toetsing hiervan onder interne en externe doelgroepen en de vertaling van de ambities van het in een nieuwe huisstijl en communicatiestrategie.

KplusV Organisatieadvies is een bureau dat werkt vanuit een visie waarin de vertaling van de klantvraag wordt vertaald naar de dynamiek, drive en kennis binnen de organisatie. Door zich midden in de markt te plaatsen en de vragen die daar spelen te begrijpen en erop te anticiperen, kan KplusV organisaties optimaal veranderen met verankerbare oplossingen.

KplusV levert inhoud, levert bewijsvoering. Haar eigen aanbod is ondergeschikt aan de vraag van de markt. Het designprogramma dat Total Identity hiervoor ontwikkelde, is een voor de branche ongewoon verfrissend, helder en aansprekend geheel. Met behulp van diverse grafische elementen komt de marktvraag centraal te staan. Het design straalt bovendien een zeker ‘nabij-zijn’ uit, wat figureert dat KplusV het van het grootse belang vindt dicht bij haar opdrachtgevers te staan.

Nieuwe integrale communicatiestrategie

Naast het huisstijlproject is voor KplusV door Total Identity een integrale communicatiestrategie ontwikkeld. Passend bij de corporate identity is marketingcommunicatie daarin ondergeschikt aan PR en publishing. Daarbij is een meer op de doelgroep gerichte communicatiestijl ingevoerd en is de vertaalslag naar concrete middelen, zoals website, publicaties en een corporate brochure gemaakt.

Nieuws