KPMG en Conclusion sponsoren golfmarkt

09 september 2009 Sponsor Magazine & Consultancy.nl

In Nederland gaat per jaar circa €12 miljoen naar golfsponsoring. Adviesbureaus KPMG en Conclusion zijn prominent aanwezig in de de golf sponsormarkt.

KLM Open ontvangt bijna €6 miljoen van sponsors. KLM is als hoofd- en titelsponsor goed voor €3 miljoen. Het Ladies Open heeft een begroting van €1,5 miljoen. Accountancy en consultancy dienstverlener KPMG is partner van Het Ladies Open en betaalt circa €1 miljoen. 'Hiermee vergroten we onze naamsbekendheid en geven we verder invulling aan ons imago. Bovendien biedt Het Ladies Open uitstekende relatiemanagement mogelijkheden', aldus Hermen Dijkhuizen, voorzitter KPMG. Management adviesbureau Conclusion is sponsor van onder andere de caddies van het Ladies Open.

De Nederlandse Golf Federatie (NGF) krijgt circa €500.000 van hoofdsponsor Van Lanschot, die in totaal tussen de €1,5 en €2 miljoen bijdraagt aan de golfsport. Andere sponsors van golf in Nederland zijn onder meer BMW, American Express, Philips, Royal Bank of Scotland, Staalbankiers en Xerox.

Golf is inmiddels de snelst groeiende sport in Nederland. Het aantal golfterreinen met 18 holes neemt jaarlijks met vijf toe tot 153 banen in 2008. Er zijn momenteel 330,000 golfers actief, te onderscheiden naar clubgolfers en vrije golfers. De vrije golfers zijn meestal man (75%) en gemiddeld ruim 44 jaar, tegen gemiddeld bijna 54 jaar voor de clubgolfers.

Wereldwijd staat Accenture bekend als een prominente sponsor in de golfmarkt, met als uithangbord de exclusieve overeenkomst met topgolfer Tiger Woods.

Nieuws

Meer nieuws over