KplusV tweede in Werken voor de Overheid 2010

06 november 2010 KplusV Organisatieadvies

KplusV Organisatieadvies is op de tweede plek terechtgekomen in de SDU top-21 als het gaat om dienstverlening voor de overheid wat betreft  Management & Organisatie. Directeur Vincent Siegmund: 'Dat we vooral om onze kennis en kunde worden gewaardeerd, is een compliment.'

SDU onderzoekt sinds 2007 jaarlijks de klanttevredenheid binnen  de overheid als het om externe dienstverleners gaat. In de uitgave 'Werken voor de Overheid 2010' worden de rankings en achtergronden bekendgemaakt. Dit jaar hebben 985 medewerkers van de overheid meegewerkt aan het onafhankelijke onderzoek: 70 % van de deelnemers werkt bij de lokale overheden, 7 % bij waterschappen, 3 % bij provincies en 20 % bij de rijksoverheid.

Klik hier voor de gehele ranking Werken voor de Overheid 2010

Waarop beoordeeld?

De categorieën van onderzoek zijn: Management & Organisatie, HRM Advies en Werving & Selectie,  Opleiding & Training, Accountancy & Financiën, ICT, Juridische dienstverlening, Vastgoed en Facilitaire dienstverlening. Per dienstverlener zijn zeven kwaliteitsaspecten beoordeeld op waardering en het belang van deze aspecten. Deze zeven kwaliteitsaspecten zijn:

1. Reputatie van de organisatie
2. Competentie
3. Integriteit
4. Kwaliteit voorstellen en offertes
5. Kwaliteit dienstverlening
6. Resultaat dienstverlening
7. Marktconforme condities/tarieven

Achtergrond stijging

Het gros van de opdrachten van KplusV voor het openbaar bestuur valt onder Management & Organisatie. KplusV stond in deze categorie vorig jaar nog op de 6e plaats. KplusV heeft de stijging volgens het onderzoek te danken aan de nu extra hoge scores op de competenties Reputatie (bekend binnen alle overheden, ruime ervaring én positief imago) van de organisatie en Competentie (kennis en kunde van medewerkers en omvangrijkheid van de dienstverlening).

'Dat doet ons goed'

Joris Kok en Vincent Siegmund die samen de directie vormen, zijn tevreden met de tweede plek. Vincent Siegmund: "Dat  een aanzienlijk aantal respondenten onze inzet positief waardeert, is natuurlijk erg prettig. Dat we extra positief worden beoordeeld als het om reputatie en competentie gaat, doet ons goed. Dat betekent immers dat onze opdrachtgevers ons waarderen om onze kennis en kunde én de ruime en brede ervaring: de basis voor een positief imago bij de organisaties waar we graag voor werken."

Blijven aanscherpen

"Zelf laten we ook al onze opdrachten door een extern bureau evalueren op ongeveer dezelfde punten", vervolgt Vincent Siegmund. "De positieve en negatieve kritieken daaruit kunnen we goed gebruiken om onze kwaliteit te blijven aanscherpen. En dat zullen we niet nalaten."

Nieuws