One Million Snowflakes wil de wereld verbeteren

30 januari 2012 Consultancy.nl

One Million Snowflakes, een initatief van professionals die de ambitie hebben om de wereld te verbeteren, heeft een nieuwe campagne gelanceerd op het internet: One Million Solutions. Het initiatief heeft de doelstelling om via korte filmpjes een ‘sneeuwbaleffect’ te veroorzaken. De filmpjes bevatten ideeën met een oplossing om het bedrijfsleven meer waarde te laten creëren, zowel economisch als maatschappelijk.

De organisatie One Million Snowflakes wordt gesteund door een netwerk van professionals, waaronder Kirkman Company adviseurs (Petrosjan Damen, Guido Braam, Karolien van der Ouderaa en Anne Hendriks) en professionals van o.a. Nyenrode Business Universiteit, CommunicatieWinkel, PR-bureau IvRM en internetbedrijf Dayman Media.

Collectieve denkvermogen mobiliseren door sneeuwbal effect
De doelstelling van de campagne One Million Solutions is om het collectieve denkvermogen van professionals wereldwijd te mobiliseren. Dit wil zij bereiken door nieuw potentieel aan te boren in het bedrijfsleven, waarbij het creëren van economische waarde en het creëren van maatschappelijke waarde elkaar versterken. Het initiatief wil dit bereiken door een ‘sneeuwbal’ te creëren van YouTube-videos van één minuut, waarin professionals hun oplossing aandragen om het bedrijfsleven meer ‘waarde’ te laten creëren. Het centrale thema daarbij is ‘Snowball Leadership: co-creating a movement of meaning’. De inzender van de beste video mag als gastspreker optreden tijdens het eerste One Million Snowflakes event, naast gerenommeerde sprekers zoals Ricardo Semler en Jagdish Parikh.

Eerste sneeuwbal video: Simon Sinek
Simon Sinek, wereldwijd één van de meest populaire TED-sprekers en auteur van het boek ‘Start With Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action’, heeft de aftrap gegeven van de campagne met een videoboodschap van één minuut.

Voor meer informatie: www.onemillionsnowflakes.org

Nieuws