Nieuwe logo en huisstijl voor ICT speler Getronics

01 november 2008 Consultancy.nl

ICT-dienstverlener Getronics heeft eengrote rebranding doorgevoerd. Grafisch ontwerpbureau Koeweiden Postma het logo en de huisstijl te vernieuwd. Het nieuwe logo wijkt sterk af van het oude. Het is zwart met gekleurde banen die heen en weer lopende informatiestromen moeten verbeelden.

Daarmee onderscheidt het beeldmerk zich eveneens van de traditionele, overwegend blauwe logo`s van concurrenten als Capgemini en IBM. De gekleurde datastromen kunnen bovendien worden aangepast met symbolen voor specifieke klanten, zoals een koe voor de offertemap van Campina. Bij het nieuwe logo hoort de slogan `architect of the invisible`.

Waar Koeweiden Postma zorgde voor logo en huisstijl, nam They de merkstrategie en de campagne voor zijn rekening. Themaregel bij de campagne is "More Fans Everyday". They maakte een internetfilmpje waarin de kijker zich ervan bewust wordt dat ICT helemaal niet zo vanzelfsprekend is.

Over Getronics

Getronics werd in 2007 overgenomen door KPN. KPN brengt nu alle dienstverlening aan de Top-500 organisaties onder bij Getronics. Daarbij gaat het om orders van tientallen miljoenen euro's per klant. Getronics is nu het enige bedrijf met een dergelijke schaalgrootte dat convergentie van IT en telecommunicatie in ontwikkeling heeft.

Nieuws