IBM koopt marketing analytics consultancy Unica

18 augustus 2010 Consultancy.nl

IT consulting firma IBM heeft aangekondigd dat het marketing consultancy en software leverancier Unica overneemt voor $480 miljoen. Unica levert advies en marketing software aan grote klanten voornamelijk in de V.S, waaronder Best Buy, eBay, ING, Monster, Starwood and US Cellular. Unica's heeft circa 500 adviseurs in dienst - alle medewerkers worden geintegreerd in de Software Solutions Group van IBM


IBM koopt marktaandeel in customer analytics consulting
De markt voor marketing and customer analytics is de afgelopen jaren sterk gegroeid. In reactie daarop heeft adviesbureau IBM in de afgelopen vijf jaar meer dan $11 miljard geinvesteerd in de marketing and customer analytics markt. In mei 2010 betaalde de ICT dienstverlener $1,5 miljard voor Sterling Commerce en in juni volgde de aankoop van Coremetrics (overnamesom is niet bekendgemaakt). 

Marketing software als een integraal pakket aanbieden
Marketingsoftware wordt al met al een steeds groter bestanddeel van het portfolio van IBM. De gekochte software van Unica biedt klanten de mogelijkheid om grote marketingcampagnes te beheren, automatiseren en aan te sturen. De softwareproducten van Sterling en Coremetrics bieden de mogelijkheid om webstatistieken te analyseren. De intentie van IBM is om de verschillende analysesoftwareproducten te integreren met haar bestaande software en het in de toekomst als een integraal pakket aan te bieden aan klanten.

Nieuws

Meer nieuws over