Favela Fabric en SNT lanceren Favela Fabric Services

06 maart 2012 Consultancy.nl

Adviesbureau Favela Fabric heeft samen met contact centerspecialist SNT de joint venture Favela Fabric Services opgericht. Favela Fabric Services gaat bedrijven ondersteunen bij het realiseren van online business en social media doelstellingen op het gebied van klantcontact. Met de joint venture hopen de partners om een leidende positie in te nemen in de sterk groeiende online klantinteractie markt.

Meer interactie via het digitale domein
De oprichting van Favela Fabric Services speelt in op de trend dat consumenten steeds meer interactie willen met bedrijven via het digitale domein. Ook wordt het belang van interactie met klanten en relaties steeds belangrijker voor bedrijven om concurrentievoordeel te behalen. Naast de traditionele doelstellingen gaat Favela Fabric Services zich ook richten op ‘onbenut potentieel’: “Sociale netwerken worden vaak alleen voor service en reputatiemanagement ingezet. Daardoor blijft veel potentieel onbenut. De afdelingen sales, marketing en marktonderzoek ontdekken gelukkig nu ook langzaam de waarde van een online dialoog met klanten en prospects. Vaak missen zij echter de tijd, expertise en focus om professioneel en resultaatgericht aan de slag te gaan. Wij kunnen hen ondersteunen” aldus Sander Dullaart, één van de oprichters van Favela Fabric en directeur van Favela Fabric Services.

Complementaire expertise
De partners zien veel synergie in hun samenwerwking. Favela Fabric levert met name expertise en innovatieve diensten: “Wij zijn erg trots op deze samenwerking met Favela Fabric, een partij die een duidelijke voortrekkersol vervult in Social Business” aldus Gert Jan Morsink, CEO van SNT. SNT levert o.a. de slagkracht van een zeer ervaren partner en offline expertise: “SNT kan onze diensten koppelen aan schaalbaarheid, operational excellence, en -belangrijk- ook de combinatie maken met telefonische services” zegt Sander Dullaart.

Aparte positionering
Favela Fabric positioneert Favela Fabric Services als een aparte label omdat het geen uitbreiding betreft van haar consultancy-activiteiten maar een dienstverlener die bedrijven helpt met het runnen van de operationele day-to-day dialogen met klanten. Favela Fabric Services levert klanten de methoden, mensen, middelen en expertise in online platformen (bijv. Blogs, Facebook, Twitter, Youtube) en traditionele kanalen (bijv. telefoon). Wel gaan de twee bedrijven intensief samenwerken; op het moment dat Favela Fabric een consultancyopdracht afrondt en de operatie door de klant wordt overgenomen dan is het mogelijk dat Favela Fabric Services verdere operationele ondersteuning levert.

Over Favela Fabric
Favela Fabric is een social business consultancy bedrijf. Favela Fabric heeft sinds de oprichting in 2006 online transformaties opgezet en gerund voor klanten als KLM, ABNAMRO, XS4ALL en Menzis. Het adviesbureau heeft circa 40 consultants in dienst en is gevestigd in Amsterdam.

Over SNT
SNT is de grootste facilitaire contact centerspecialist in de Benelux gespecialiseerd in het leveren van klantcontact diensten. SNT heeft vestigingen in Nederland, België en Suriname. De ruim 2,000 medewerkers werken voor ondernemingen in o.a. telecom, de bancaire en verzekeringssector, energie, retail, loterijen en de overheid.

Nieuws