Ex-VODW partner Eduard de Wilde naar Jungle Minds

22 juni 2010 Consultancy.nl

Eduard de Wilde (45), in het verleden partner bij marketing adviesbureau VODW Marketing,is als partner toegetreden bij internetadviesbureau Jungle Minds. Hij wordt verantwoordelijk voor de afdeling internetstrategie en zal deze verder uitbouwen.

De Wilde heeft 16 jaar ervaring in de ontwikkeling van multi-channel en internetstrategieën bij diverse ondernemingen in Nederland. Onlangs heeft hij met Albert Heijn, Triodos Bank, Pon Automotive en Wehkamp hun internetstrategie ontwikkeld. De Wilde is zijn carrière gestart bij VODW waar hij als partner verantwoordelijk was voor internetvraagstukken. Hij is voorzitter van de vakjury voor de Thuiswinkel Awards. Daarnaast is hij columnist voor Tijdschrift voor Marketing. In 2001 schreef De Wilde samen met Marcel van Brenk het boek ‘Down to Earth, E-commerce strategieën na de hype.’

Met de komst van De Wilde gaat internetadviesbureau Jungle Minds zich nadrukkelijker richten op strategieformulering voor de top-200 ondernemingen van Nederland. De Wilde: “Veel bedrijven voelen zich gedwongen om e-commerce aan hun verkoop- en communicatiekanalen toe te voegen, als gevolg van de wens om kosten te besparen, onder druk van de concurrentie of op verzoek van klanten. De impact op de bestaande kanalen is groot. Hoe ga je om met kanaalconflicten, welk deel van het assortiment gaan we online verkopen en hoe organiseer je dit. Wat is de impact op structuren, processen, bemensing en systemen? Het ontbreekt veel bedrijven aan een concrete visie op digitale kanalen, inclusief doelen en stappenplan.”

Jungle Minds signaleert dat internet steeds hoger op de strategische agenda komt te staan. Transparantie zal toenemen, consumenten zullen producten en prijzen steeds eenvoudiger kunnen vergelijken. Er ontstaat een situatie waarin margedruk, minder loyale klanten en daling van het rendement binnen de fysieke kanalen plaatsvindt.

De Wilde: “De meeste bedrijven vragen zich af hoe ze op deze ontwikkelingen moeten inspelen. Ze voelen zich gedwongen e-commerce te bedrijven, maar hebben nog geen zicht op de consequenties die dat heeft voor hun strategie en organisatie. Jungle Minds kan hierbij adviseren en bij zo’n bedrijf sluit ik me graag aan.”

Over Jungle Minds
Jungle Minds is een toonaangevend internetadviesbureau dat de top-200 bedrijven en instellingen van Nederland en België adviseert op het gebied van digitale kanalen. Het bureau is gevestigd in Amsterdam. Het team bestaat uit 60 internet professionals en biedt diensten aan op het gebied van: internetstrategie, nieuwe proposities & diensten, concept & design, kanaaloptimalisatie & -integratie. Klanten van Jungle Minds zijn onder meer: Alliander, Deli XL, ING, KPN, Rabobank, Sanoma Uitgevers, Schiphol en Wehkamp.

Nieuws

Meer nieuws over