Eurogroup: Duidelijkheid richting klant allerbelangrijkst

13 mei 2011 Eurogroup Consulting

Vrijdag 15 april 2011 nam een tiental bedrijven uit verschillende branches deel aan de rondetafelsessie ‘Knokken om klanten’, georganiseerd door Eurogroup Consulting. De kracht van deze bijeenkomst zat vooral in de diversiteit van de deelnemers, afkomstig uit onder andere autolease, media, verzekeringen, retail en post.

Aan de hand van een tweetal stellingen, ‘Service als middel om klanten te behouden’ en ‘Investeren in nieuwe of bestaande klanten’, gingen deelnemers met elkaar in discussie over gekozen strategieën en veelgenomen acties.

Klantrelatie door de tijd heen
Aan het begin van de relatie bleek duidelijkheid richting klant het allerbelangrijkst. Gaandeweg de klantrelatie is de kunst van het ‘verleiden’ en overtreffen van verwachtingen belangrijk. ‘We communiceren dat we binnen 3 dagen een antwoord geven op een email, terwijl we altijd binnen 2 dagen reageren’, is hier een voorbeeld van.

Focus op nieuwe of bestaande klanten
De keuze tussen focus op nieuwe of bestaande klanten verschilt van branche tot branche. In het algemeen hecht men vooral waarde aan klanten voor langere termijn. In volwassen markten is het belangrijk continu te investeren in naamsbekendheid. Uit de postsector komt het inzicht dat een klant altijd van je wil horen, ook als het goed gaat. Zowel in retail als in media vindt men dat de drempel om op te zeggen laag dient te zijn.

Lees hier het volledige bericht.

Nieuws

Meer nieuws over