Ernst & Young lanceert campagne 'Coaches of Industry'

18 november 2011 Consultancy.nl

Ernst & Young heeft de Olympische campagne 'Coaches of Industry' gelanceerd. Samen met vijf topcoaches, Leontien van Moorsel, Co Adriaanse, Joop Alberda, Max Caldas en Maurits Hendriks, wil Ernst & Young 'het beste in het Nederlandse bedrijfsleven naar boven halen'. Bestuursleden van Nederlandse organisaties kunnen een dag met de coaches winnen, om hun "potentieel om te zetten naar nog betere prestaties" aldus het adviesbureau. De coaches zijn onder meer te beluisteren in radiocommercials.

De coaches waarmee Ernst & Young samenwerkt zijn:

Maurits Hendriks is voormalig hockeycoach en nu Technisch Directeur en Chef de Mission bij het NOC*NSF voor de Olympische Spelen in Londen;

Co Adriaanse is oud profvoetballer en momenteel voetbalcoach van FC Twente;

Leontien van Moorsel is veelvoudig Olympisch kampioene en richt zich als wielercoach voornamelijk op vrouwelijke talenten. Daarnaast stimuleert ze gezond leven via haar eigen platform;

Joop Alberda is voormalig volleybalcoach en ervaren sportbestuurder;

Max Caldas is een talentvolle coach die momenteel aan het hoofd staat van het Nederlandse dames hockeyteam.

Vanaf 2008 heeft Ernst & Young, als partner van NOC*NSF, het initiatief genomen om coaches van Olympische medaillewinnaars te huldigen. Via de campagne 'De coach verdient ook een medaille' wordt de nadruk gelegd op het onderbelichte aandeel dat een coach heeft in het succes van sporters.

Nieuws