EquaTerra opent eerste Global Solution Center

20 januari 2010 Consultancy.nl

EquaTerra, een adviesbureau gespecialiseerd in sourcing van IT en bedrijfs-processen, heeft bekendgemaakt dat het een Global Solution Center (GSC) opent in Grand Rapids, Michigan (V.S.). Het GSC zal EquaTerra efficiënte en kosten-effectieve diensten leveren vanuit een gecentraliseerde locatie.

Grand Rapids biedt een hoogvaardig personeelsbestand voor redelijke kosten gecombineerd met first class faciliteiten en communicaties. Het Grand Rapids centrum zal in eerste instantie Engelse ondersteuningsdiensten leveren aan EquaTerra’s wereldwijde klantenbasis. In 2010 zal daar Spaanse deskundigheid bij komen. Het GSC verwacht met meer dan 100 werknemers te groeien in de komende jaren, en EquaTerra zal extra faciliteiten openen in 2011 en 2012 om de taalvaardigheid uit te breiden en 24-uursservice te kunnen leveren.

“Onze klanten zoeken onze hulp wanneer ze strategieën ontwikkelen en service delivery modellen evalueren voor hun veranderende wereldwijde afdruk. Veel van ons klantenwerk vereist face-to-face interactie, omdat het gaat om veranderingsinitiatieven op grote schaal die invloed hebben op cruciale bedrijfsprocessen en technologie. We hebben echter wel vastgesteld dat een deel van het werk off-site kan worden uitgevoerd om de efficiëntie en kosteneffectiviteit te verbeteren”, zei Mark Robinson, Chief Operating Officer van het adviesbureau. Bij het creëren van dit eerste Global Solution Center hebben we opties overwogen in elk land waar we actief zijn, en hebben we Michigan geselecteerd op basis van de tijdzone, het talent en de kosten.”

EquaTerra verwacht dat dit centrum de innovatie van zijn klanten wereldwijd ondersteund. Mark Toon, CEO van EquaTerra zei: “We opereren in 19 landen, leveren diensten in nog veel meer landen, en herkennen de waarde voor onze klanten en voor onszelf van co-locating services die op afstand kunnen worden uitgevoerd zonder de kwaliteit van de diensten of de waarde die we leveren te beïnvloeden. Michigan voldoet aan al onze zakelijke vereisten en is een ideale locatie voor ons eerste Global Solution Center. We hebben in de afgelopen maanden testen uitgevoerd buiten het GSC, en hebben nu het punt bereikt waarop de toevoegingen van het GSC naadloos met onze on-site teams integreren.”

Nieuws