EquaTerra: Cognizant bovenaan klanttevredenheid

04 augustus 2010 Cognizant

IT diensterlener Cognizant is nummer één op het gebied van klanttevredenheid in de 2009/2010 ranking van adviesbureau EquaTerra. Daarnaast is het de enige dienstverlener die geen ontevreden klanten heeft.  

De ranking komt voort uit een Europese studie genaamd 'ITO Service Provider Performance and Satisfaction' (SPPS). De studie omvat de evaluatie van 25 dienstverleners en bestaat uit een beoordeling van ruim 2000 klanten en feedback van CFO’s en CIO’s. Onder de respondenten zijn ruim 750 van de top IT-bedrijven uit twaalf Europese landen.

Adviesbureau Cognizant scoorde het best op zeven van de acht parameters waar de studie zich op heeft gericht. Deze bestaan onder andere uit relatiemanagement (actief relatiebeheer op operationeel en strategisch niveau), innovatie (actief identificeren van innovatiemogelijkheden), transitie (een transitie op tijd en binnen budget succesvol afronden met de gewenste functionaliteiten), kwaliteit (de diensten op het niveau uitwerken als overeengekomen in de SLA), prijs (prijzen binnen de huidige marktbudgetten) en risico (het hoofd bieden aan commerciële risico’s en het maken van de nodige investeringen om die risico’s te verlagen).

“We zijn trots dat we eerste zijn geworden in de Europese EquaTerra ranking”, zegt Francisco D’Souza, president en CEO van Cognizant. “In de afgelopen jaren hebben we significante investeringen gedaan om onze processen ook in Europa aan te bieden. Ons hoogwaardige relatiemodel, brede domeinexpertise en consultingvaardigheden, onze unieke herinvesteringfilosofie en de mogelijkheid om wereldwijd sterke multiculturele teams op te zetten helpen onze klanten. Zo kunnen zij bekijken welke structurele veranderingen er in de economie en in hun business plaatsvinden, waardoor ze efficiënt, effectief en innovatief kunnen blijven. Dit alles heeft ervoor gezorgd dat we één van de snelst groeiende organisaties in Europa zijn, terwijl we de hoogste klanttevredenheid in onze branche hebben.”

“Cognizant heeft uitstekende feedback gekregen van zijn klanten en mooie scores behaald voor de Key Performance Indicators (KPI’s)”, aldus Jef Loos, Head of Research bij EquaTerra in Europa. “Cognizant had niet één ontevreden klant, waardoor zij het beste naar voren komen uit de 25 IT outsourcing dienstverleners die we hebben geëvalueerd.” 

Nieuws