EquaTerra: Bedrijven gaan in 2010 meer outsourcen

02 april 2010 EquaTerra

Outsourcing zit in de lift. Dat blijkt uit de jaarlijkse studie van sourcing adviesbureau Equaterra bij de tweehonderd grootste bedrijven in België. Zowat de helft gaf aan dit jaar meer te gaan outsourcen, terwijl 16 procent voor minder gaat. Klanten blijken het minst tevreden van BT en Logica.

De toename van outsourcing is er ondanks, of net dankzij de economische crisis. Kostenbesparing blijkt dan ook de belangrijkste drijfveer. Behalve over de prijs, die ze nog wel eens als niet markt conform percipiëren, zijn klanten doorgaans vrij tevreden. “In onze studie tellen we slechts 12 procent ontevreden klanten. Dat is de beste score in Europa”, vertelt Jef Loos van Equaterra België. Belgische outsourcers doen dus goed werk. “Al zijn er hier in verhouding weinig zware deals met transfers van mensen en middelen”, nuanceert Loos.

Klanten blijken vooral tevreden van Accenture, Cognizant en Wipro voor hun applicaties. Van RealDolmen, Fujitsu en Siemens (SIS) voor hun infrastructuur. En van Econocom, Computacenter en Getronics voor het zogenaamde end-user management, waaronder het beheer van de werkplek valt.

Zoals elk jaar zijn er ook partijen die een minder goede beurt maken. In verhouding blijken klanten minder tevreden van partijen als BT en Logica.

Nieuws

Meer nieuws over