Engelse adviesindustrie genereert £56 miljard winst

14 maart 2010 Consultancy.nl

Uit een nieuw verschenen rapport van de Management Consultancies Association (MCA) blijkt dat de Engelse adviesindustrie een jaarlijkse winst van £56 miljard genereert voor Engelse klanten. Het MCA rapport The Value of Consulting, gebaseerd op een analyse van 1,800 adviesprojecten en interviews met 30 klanten, vond dat de meerderheid van de projecten in zowel de publieke als private sectoren een financiële winst genereert van tussen de 2 en 20 maal de investeringen.

De belangrijkste uitkomsten van het MCA wijzen erop dat in 2008:

  • De Engelse adviesindustrie meer dan £180 miljoen besteedde aan innovatie, £85 miljoen aan training en £80 miljoen aan pro bono werk voor goede doelen.
  • 58% van de klanten zei zeer tevreden te zijn met het werk van hun adviseurs; 41% was tevreden.
  • Voor de zeer tevreden klanten lag de waarde van de winst van de gebruikte adviezen tussen de 2 en 20 maal zijn kosten; gemiddeld ongeveer 10 maal de betaalde bedragen. Dit suggereert dat de winst van adviseurgebruik ongeveer £56 miljoen bedraagt voor de Engelse klanten, een winst van £6 voor elke £1 geïnvesteerd. 

Alan Leaman, Chief Executive van MCA, zei: “Teveel conversaties over advisering beginnen en eindigen met de aanname dat het alleen maar geld kost; we zien nu dat er een significante winst is voor de investering. Dit werk is exclusief gebaseerd op de inzichten en ervaring van klanten en de methodologie was zorgvuldig. Het Verenigd Koninkrijk is substantieel beter af omdat het een levendige en competitieve adviesindustrie heeft.”

Betrokken experts in de ontwikkeling van het rapport

De MCA werkte met een besturend comité van industrie-experts om een robuuste en objectieve onderzoeksmethodologie te ontwikkelen voor dit project. Het besturende comité bestond uit senior vertegenwoordigers uit de adviesindustrie en academische leidinggevenden.

Tim Morris, Professor of Management Studies aan Oxford University, gespecialiseerd in professionele dienstenbedrijven en één van de leidinggevende onderzoekers, zei: “Dit was een belangrijk maar moeilijk project om uit te voeren. Het ging om het uitleggen hoe we de wegen waarmee adviseurs waarde aan klanten kunnen toevoegen kunnen begrijpen, het ontwikkelen van een robuust model om dit te reflecteren en het dan opnemen in algemene resultaten, die voor zover we weten, standhouden tegenover kritieke beoordelingen. Dit betekent dat de inzichten en implicaties het waard zijn om serieus genomen te worden.”

Volgende stappen…

Het MCA rapport is de eerste stap richting MCA’s doelstelling om een grootschalig begrip te ontwikkelen van de toevoeging die adviseurs aan klanten geven. Zoals in februari bekend werd gemaakt, is zijn algemene doelstelling om de Return on Investment van adviesprojecten te begrijpen. Gedurende de komende maanden zal de MCA verder werken aan zijn onderzoek en een aantal case studies uitbrengen.

 

Nieuws