Adviesbureau Ecofys lanceert nieuwe website en logo

09 november 2011 Consultancy.nl

Ecofys heeft wereldwijd haar volledig vernieuwde website gelanceerd. De website is beschikbaar in drie talen: Nederlands, Engels en Duits en is daarmee zowel lokaal als internationaal toegankelijk voor klanten, medewerkers en sollicitanten. Daarnaast lanceert Ecofys ook haar vernieuwde logo.

Nieuwe Ecofys website een grote verbetering
De nieuwe website is volgens Consultancy.nl, op basis van een korte analyse, een duidelijke verbetering ten opzichte van de vorige website. De nieuwe site oogt eigentijds, overzichtelijk en toegankelijk. Wat meteen opvalt is de brede opzet, waardoor bezoekers minder hoeven scrollen. Ook het ontwerp sluit nu perfect aan op de duurzame dienstverlening van het adviesbureau. Dit wordt onderstreept door de getoonde afbeeldingen en kleurstelling. Waar voorheen vooral projecten en diensten vanuit een technische invalshoek aan bod kwamen, heeft Ecofys nu duidelijk voor een meer klantgerichte opzet gekozen waarbij de bezoeker via een eenvoudige menustructuur de expertise kiest waarover hij/zij meer wil weten. Vervolgens geeft de website de bezoeker inzicht in de recente ontwikkelingen, specifieke diensten en voorbeeldprojecten, gerelateerd aan de gekozen Ecofys expertise. Behalve klanten zullen ook werkzoekenden een beter beeld van Ecofys krijgen. Denk hierbij aan: talentmanagement, ‘medewerkers aan het woord’, openstaande vacatures en stages, arbeidsvoorwaarden en de sollicitatieprocedure.

Ecofys | Nieuwe website

Ecofys logo vernieuwd en missie aangescherpt
Het Ecofys logo is sinds de oprichting van het adviesbureau in 1984 al diverse malen op subtiele wijze aangepast. Om het duurzame karakter beter te accentueren heeft het logo nu een groene ‘woosh’ gekregen in plaats van een gele. Ook het lettertype is gemoderniseerd en de huisstijl is geheel herzien. Onder het nieuwe logo is tevens de aangescherpte missie van Ecofys zichtbaar geworden “sustainable energy for everyone”.

Ecofys | Nieuw logo

Ecofys en social media
De integratie met social media is voor een moderne website onmisbaar, ook Ecofys is zich hiervan bewust. Ecofys collega’s zijn bijvoorbeeld nu ook via deze weg gestimuleerd om de lancering van de website te promoten via Twitter, LinkedIn en Facebook. Het belang van social media zal voorlopig dan ook alleen maar toenemen voor adviesbureaus, aldus Ecofys. Meer over online en social media in consultancy:
- Online & social media essentieel voor adviesbureaus 
- De voordelen van social media voor adviesbureaus 

Website lanceringen en logo wijzigingen 2011
Naast Ecofys hebben tal van andere adviesbureaus hun website in 2011 in een nieuw jasje gestoken. Enkele voorbeelden zijn strategie-adviesbureaus Bain & Company en McKinsey & Company en organisatieadviesbureaus Kirkman Company, Quintop Management Consultants, First Consulting, Berenschot, Ecorys en Necker van Naem. Een opvallend voorbeeld van een logo aanpassing is het verdwijnen van ‘PriceWaterhouseCoopers’ voor ‘PwC’.


Ecofys – Experts in energy
Ecofys werd in 1984 opgericht met de visie: “Duurzame energie voor iedereen”. Ecofys is nu de toonaangevende expert in duurzame energie, energiebesparing & CO2-efficiëntie, energiesystemen & -markten en energie- & klimaatbeleid. De unieke combinatie van al deze vakgebieden is de sleutel tot zijn succes. Ecofys creëert slimme, effectieve, praktische en duurzame oplossingen voor en met klanten over de hele wereld, uit zowel de publieke sector als het bedrijfsleven. In Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië, China en de VS heeft Ecofys meer dan 250 experts in dienst die met toewijding werken aan oplossingen voor energie en klimaat.

Nieuws

Meer nieuws over