Deloitte social media campagne bereikt 4 miljoen NLers

06 januari 2012 Consultancy.nl

Big Four kantoor Deloitte heeft op Oud en Nieuw haar nieuwsjaarsactie van vorig jaar herhaald. De actie, die dit jaar nog groter was opgezet, blijkt opnieuw een groot succes. Volgens het adviesbureau heeft de social media campagne meer dan 4 miljoen mensen bereikt. Vorig jaar bereikte de social media campagne 150,000 mensen.

De campagne was als volgt: iedereen kon een nieuwjaarswens indienen via social media platformen Twitter of Facebook met tweets/posts voorzien van #DeloitteWish. De nieuwjaarswensen zijn vervolgens levensgroot (20 bij 30 meter) geprojecteerd op het hoogste kantoorgebouw van de Benelux: de Maastoren in Rotterdam (Deloitte’s hoofdkantoor in Nederland). Uit analyse van de resultaten blijkt dat 4.010 wensen zijn ingestuurd en dat ruim 6.000 mensen de website deloittewish.nl hebben bezicht. Op basis van de netwerken van bezoekers op Twitter of Facebook is berekend dat de Tweets en Facebookberichten meer dan 4 miljoen mensen heeft bereikt.

Een overzicht van de cijfers van de #DeloitteWish campagne:

  • Via Twitter, Facebook en Yammer werden tot sluiting van het event 4.010 wensen gestuurd
  • Ruim 6.000 mensen bezochten de website deloittewish.nl
  • De gemiddelde bezoekduur was ruim 4 minuten (op oudejaarsavond)
  • De berichten bereikten circa 300.000 Twitteraars (circa 50% van alle actieve Twitteraars in NL)
  • Het totaal aantal vertoningen op social media was meer dan 3 miljoen

Nieuws