Deloitte lanceert innovatieve nieuwe campagne

26 september 2010 Consultancy.nl

James Quigley, global CEO of Deloitte Touche Tohmatsu, onthulde op 13 september in CNBC News dat Deloitte wereldwijd maar liefst 250.000 nieuwe medewerkers zal gaan aantrekken. Deloitte Nederland is een van de leidende landen binnen Deloitte en lanceert deze week de nieuwe wervingscampagne. Nederland is daarmee het eerste land dat de ‘green dot’, het kenmerkende beeldmerk van Deloitte, op deze manier in de wervingscampagnes gaat toepassen. Door de manier waarop dat deze week is gelanceerd zal er veel over gesproken zal worden.

Maximum Employment Marketing Group (de makers van spraakmakende campagnes zoals ‘geschikt/ongeschikt’ van de Landmacht en recent de ‘yellow submarine’ van de RET) ontwikkelde de strategie en het concept van de nieuwe campagne van Deloitte. Ed Barzilaij, CEO van Maximum: “Deloitte vroeg ons een strategie te ontwikkelen waarmee de allerbeste studenten Deloitte gaan zien als de beste start van hun carrière. We communiceren dat door symbolen uit diverse industrieën te laten zien waar je, na jezelf een aantal jaren ontwikkeld te hebben bij Deloitte, op een toppositie zou kunnen komen. Deloitte communiceert daarmee heel eerlijk dat niet iedereen een lifetime loopbaan bij Deloitte zal hebben. Eindig je niet als partner bij Deloitte, dan wel in een toppositie buiten Deloitte, mede dankzij Deloitte.”



De campagne is gestart met een ‘whisper campagne’ met anonieme advertenties, posters, banners en guerilla media. De afzender Deloitte wordt pas onthuld als je begineersthier.nl bezoekt...

Niet alleen deze anomieme introductie is opmerkelijk. Ook innovatief is de inzet van het real-time content platform mobypicture.com voor de lancering. "Wat het echt inhoudt om bij een bedrijf te werken is lastig te vangen in traditionele media. Real-time delen van avonturen middels social media kan dit echter wel inzichtelijk maken," vertelt Mathys van Abbe van Mobypicture. "Deloitte begrijpt dit en laat wederom zien dat de inzet van social media dé manier is om haar medewerkers en wellicht toekomstige medewerkers actief bij de campagne te betrekken."

“Maximum ontwikkelde tevens een fotowedstrijd. Daarmee vraagt het adviesbureau op interactieve wijze aandacht voor de nieuwe personeelswervingscampagne. Wie de meest opvallende foto van uitingen van de nieuwe campagne maakt en uploadt via ‘Spot the green dot en win een iPhone 4’ #begineersthier, wordt de winnaar," aldus Wouter van Voorst tot Voorst, Manager Employer Branding bij Deloitte.

Nieuws

Meer nieuws over