VODW gebruikt SalesDay voor commerciele processen

07 oktober 2010 Consultancy.nl

Wouter in ’t Velt, partner van consultancybureau VODW Marketing, heeft bevestigd dat VODW gebruik gaat maken van SalesDay voor commerciële processen. SalesDay is een tool waarmee medewerkers hun eigen commerciële activiteiten kunnen plannen. Daarnaast biedt het managers volledig inzicht in prestaties via rapportages en analyses. VODW Marketing heeft in het verleden al meerdere malen SalesDay geïmplementeerd bij klanten.

Consultancybureau VODW krijgt van veel opdrachtgevers de vraag binnen drie maanden tot een half jaar een methode te ontwikkelen om prestaties te verbeteren. Zodoende ging VODW op zoek naar een oplossing die snel te realiseren is én bedoelt is voor de medewerkers zelf. Wouter in ’t Velt, partner van VODW, vertelt: “De meeste tools zijn vooral geschikt voor het management om de werknemers mee te controleren. SalesDay daarentegen levert de medewerkers zelf een meerwaarde.”

“SalesDay helpt de medewerkers hun eigen commerciële activiteiten zorgvuldig te plannen”, zegt Wouter. “Ook hebben ze meteen inzicht in de resultaten van hun activiteiten en hoe dit bijdraagt aan de doelstellingen. Door eenvoudige overzichten kunnen ze zelf conclusies trekken. Waar ben ik goed in en wat kan ik verbeteren? Een commerciële medewerker moet een heleboel dingen goed kunnen. Er zitten altijd een aantal aandachtspunten bij. Zo kan iemand bijvoorbeeld heel veel afspraken hebben staan en in verhouding weinig offertes uitbrengen. De tool filtert dit en maakt het zichtbaar.”

Enorme omzetstijging
Wouter: “Wij hebben SalesDay als onderdeel van onze methodiek geïmplementeerd bij onder andere: ING Assurantiekantoren Nederland, BonnFinanz en Zurich Verzekeringen in Chili. Hiermee hebben we een omzetstijging van twintig tot dertig procent weten te realiseren. Dit is natuurlijk niet volledig toe te schrijven aan SalesDay, maar de tool maakt er wel een onmiskenbaar onderdeel van uit.”

Nieuws