Clear2Pay wint ICT implementatie bij duurzame bank

24 oktober 2010 Clear2Pay

Clear2Payadviesbureau op het gebied van ‘next generation’ betalingstoepassingen voor financiële instellingen heeft een contract ondertekend met The Co-operative Financial Services om een transformatieprogramma vorm te geven waarbij initieel het centrale bancaire back office wordt losgekoppeld van de diverse betalingsverkeeromgevingen waarbij het Open Payment Framework (OPF) in een tussenfase een centrale regiefunctie krijgt naar de bestaande betalingsverkeertoepassingen.

Het einddoel van dit programma is het inrichten van één enkele ‘unified payment hub’ op basis van OPF die het betalingsverkeer voor alle betaalproducten kan uitvoeren en verwerken.

The Co-operative Bank, kortgeleden nog uitgeroepen tot ‘s werelds meest duurzame bank, is één van de banken die zelfs in deze turbulente tijden mag rekenen op een hoge klanttevredenheid. Het bieden van een uitmuntende klantervaring staat hoog in het vaandel van de bank en het leveren van een basisdienst als betalingsverkeer op een efficiente en gestroomlijnde wijze via één platform is daarbij van vital belang. Het Open Payment Framework biedt een duidelijke separatie tussen de kanalen en de diverse bankapplicaties. Dit betekent dat een veelvoud van kanalen betalingsinstructies kan aanbieden ongeachte type of formaat en dat het centrale back office deze kan ontvangen en verwerken in een éénduidig ISO 20022 formaat.

De Co-operative Bank is één van de grootste verwerkers van betalingsverkeer in het United Kingdom; het nieuwe system zal betaalproducten als UK Faster Payments, BACS, cheques, betaalpassen en kredietkaarten verwerken en gaat live in 2011. “Voor de Co-operative Bank betekent de klant centraal stellen dat we welke investering en inspanning richten op het voordeel voor de klant. Clear2Pay’s Open Payment Framework stelt ons in staat om een verbinding te maken tussen IT en de business kant; een flexibel, snel en kostefficient betalingsverkeer platform betekent dat we een beter en breder dienstenpakket kunnen bieden aan onze klanten. Met het Open Payment Framework hebben we een toekomstvaste oplossing, dat ons vanaf de eerste dag voordelen biedt aan de zakelijke kant. Het verwerken van een grote diversiteit aan betaalproducten met verschillende volumes is alleen mogelijk met een centrale hub die is gebaseerd op SOA architectuur. Op deze manier ontsluiten we de bank naar de klanten, in plaats van de klant in te sluiten”, zegt Simon Cox, Hoofd Business Systems Strategy bij The Co-operative Financial Services.

Mark Hartley, Algemeen Directeur UK & Scandinavië voor Clear2Pay stelt: “Het eisenpakket van The Co-operative Bank sluit naadloos aan op onze visie en missie om een Payments Services Hub neer te zetten die alle betaalproducten en types van ATM tot POS met BACS, UK Faster Payments en cheques in één omgeving verwerkt. Het Open Payment Framework bewijst opnieuw zijn kracht als centrale hub in een grootschalig project waarbij de hele bancaire omgeving getransformeerd wordt. Wij zijn er heel trots op om onderdeel uit te maken van dit project en zo, in samenwerking met een zeer innovatieve bank, onze strategie van ‘payments unification’ om te zetten in actie en dagelijkse praktijk.”

Nieuws