Capgemini verlengt outsourcingcontract met Virgin

13 april 2010 Consultancy.nl

Virgin Trains heeft zijn mainframe-to-desktop IT outsourcingcontract met management en ICT adviesbureau Capgemini vernieuwd naar een miljoenencontract voor de driejarige periode tot 2013. Het contract is een verdere vernieuwing van de relatie tussen de twee bedrijven die begon in 1999, waarmee het een van de langstlopende IT outsourcingcontracten is in het Verenigd Koninkrijk.

Capgemini zal de gehele IT infrastructuur aansturen, die kritieke kernsystemen van Virgin Trains ondersteunt waaronder financiële systemen en de belangrijkste operationele systemen, zoals trein- en werknemersplanningen en het catering managementsysteem. De systemen zijn verspreid over 100 Virgin Trains netwerkservers die nu gelokeerd zijn in twee Capgemini secure data centres in Rotherham, Yorkshire. Het contract beslaat ook desktop- en laptopmanagement en ondersteuningsdiensten voor ongeveer 1000 Virgin Trains werknemers over 42 lokaties in het Verenigd Koninkrijk, door een toegewijd team in het Capgemini service centre in Inverness.

Virgin Trains zegt dat de beslissing om zijn bestaande contract te vernieuwen, genomen na een formele inspectie van competitieve biedingen van andere toonaangevende IT verkopers, een reflectie is van de hoge kwaliteit van de geleverde diensten van Capgemini, zijn kostenefficiënte voorstellen en zijn bewezen toewijding tot effectieve innovatie en een volledig samenwerkende partnerschapsrol in de relatie.

Capgemini heeft recentelijk een aantal belangrijke IT projecten bij Virgin Trains afgerond, waaronder een grote transformatie van zijn desktop- en laptopomgeving. Hierbij waren nieuwe hardware en een migratie van Lotus Notes naar de laatste versies van Microsoft Exchange en Microsoft Office betrokken, wat de werknemersefficiëntie en –productiviteit bij de spoorwegmaatschappij significant heeft verbeterd.

Nieuws

Meer nieuws over