Capgemini sluit wereldwijde BPO samenwerking met CA

10 februari 2011 Capgemini

Wereldwijde samenwerking richt zich op het aanbieden van een outsourced managed service voor energie, CO2-reductie en duurzaamheid

CA Technologies en Capgemini hebben een partnership aangekondigd om een nieuwe Business Process Outsourcing (BPO) dienst te realiseren op het gebied van energie, CO2-reductie en duurzaamheid. De samenwerking combineert de ervaring van de Business Process Outsourcing Business Unit van het adviesbureau met de CA ecoSoftware oplossing van CA Technologies. Hiermee worden klanten ondersteund bij het managen van complexe data over duurzaamheid en het voldoen aan steeds stringentere rapportage-eisen. Dit stelt klanten in staat zich beter te focussen op hun duurzaamheidstrategie en activiteiten gericht op de reductie van CO2.

De managed service voorziet klanten van praktisch toepasbare inzichten in hun niveau van duurzaamheid, zodat ze ondersteund worden bij het behalen en versnellen van milieudoelstellingen. Capgemini in Groot-Brittannië maakt zelf intern al gebruik van deze BPO-dienst om alle energie- en duurzaamheidsdata te managen. Voorheen werden hiervoor spreadsheets gebruikt. Door de groeiende complexiteit van de eisen die aan data worden gesteld, meervoudige rapportages en de behoefte om gebruikers op verschillende niveaus toegang tot de data te bieden, was een nieuwe, beter beheersbare softwareoplossing nodig. De nieuwe managed service, gebaseerd op CA ecoSoftware, verwerkt alle energie- en CO2-data en levert webgebaseerde rapportages aan de UK Sustainability Board van Capgemini en operationele dashboards aan het milieuteam. Naar schatting levert deze dienst een besparing op van 30 procent op het managen van duurzaamheid, naast een verbeterde datakwaliteit.

Nieuws