Capgemini loopt voorop met Het Nieuwe Werken

01 februari 2011 Consultancy.nl

Adviesbureau Capgemini loopt in de adviesbranche voorop op het gebied van ‘Het Nieuwe Werken’. Na het introduceren van de NS-Businesscard en het vergroenen van het wagenpark, heeft Capgemini Nederland een nieuwe campagne gestart om de medewerkers nog mobieler te maken. Met de campagne New Way of Working (NWW), oftewel Het Nieuwe Werken, stelt het bedrijf zijn medewerkers in staat per dag zelf te bepalen wat de meest geschikte werklocatie is: thuis, bij de klant, op het hoofdkantoor in Utrecht of op één van de zeven nieuwe meeting points in Nederland.

Strategische locaties

De meeting points zijn zo gekozen dat ze goed bereikbaar zijn met de auto en het openbaar vervoer, maar daarenboven nabij (grote) klanten. De inrichting van de locaties is volledig toegespitst op het 'flexwerken': zo zijn er naast de werkplekken ook bespreek- en projectkamers voorzien en ook lockers.

Vier pijlers

Voor de implementatie van deze nieuwe werkfilosofie is er gewerkt rond vier pijlers: het werken in de beste locatie (Accommodatie), reizen op de meeste efficiënte manier (Mobiliteit), een online communicatieplatform voor onder andere zicht op beschikbaarheid van locaties (Travelportal) en Communicatie.

Voor de introductie heeft Capgemini in verschillende fases gewerkt. Zo werd er er inmiddels een pilot binnen de sector Financial Services afgerond met een smart locker systeem en waren de meeting points al geopend in 2010.

Snel terugverdiend

Ook op het gebied van kostendekking ziet het adviesbureau voordelen: omdat er 30% minder kantoorruimte nodig zal zijn, wordt verwacht dat de business case zichzelf zal terugverdienen op anderhalf jaar.

Nieuws

Meer nieuws over