Capgemini koopt Braziliaanse IT firma CPM Braxis

03 september 2010 Consultancy.nl

Het grootste Europese IT-bedrijf Capgemini breidt uit in de opkomende markten.

Capgemini koopt een 55%-belang in de Braziliaanse branchegenoot CPM Braxis voor €233 miljoen, met een optie om de rest van de aandelen in de toekomst over te kopen. 'Dankzij deze transactie kunnen we marktleiders worden in Brazilië. Brazilië heeft groot groeipotentieel en vertegenwoordigt ongeveer de helft van de waarde van de Latijns-Amerikaanse markt', aldus CEO Paul Hermelin. Hij verwacht tenminste tot 2014 dubbelcijferige groei. 

CPM Braxis zette vorig jaar €450 miljoen om met 5,500 werknemers. De ondernemingswaarde is volgens Capgemini ongeveer €437 miljoen. Het Franse concern heeft een optie om de rest van de aandelen te kopen.

PwC neemt Dimand Consultants over

De Capgemini deal volgt op een andere grote deal in de adviesbranche een aantal dagen geleden. Vorige week kondigde Big Four adviesbureau PricewaterhouseCoopers (PwC) aan dat het strategie en management adviesbureau Diamond Management & Technology Consultants (Diamond) overneemt voor $378 miljoen. Diamond heeft meer dan 500 adviseurs in dienst, met kantoren in de Verenigde Staten, Londen en Mumbai. Diamond zal toetreden tot het PwC Advisory kantoor.

Nieuws

Meer nieuws over