Capgemini: Global Automotive Sector Study 2010

05 oktober 2010 Capgemini

Capgemini Cars Online Study toont toenemende vraag naar milieuvriendelijke auto’s en alternatieve vervoerwijzen, terwijl de Automotive Industrie zich ontwikkelt richting stabiliteit en groei.

Capgemini heeft de uitkomsten van de twaalfde editie van Global Automotive Study Cars Online 2010/2011 uitgebracht, een jaarlijks onderzoek naar de wereldwijde autoindustrie. Het onderzoek, waarbij meer dan 8,000 consumenten in acht landen waren betrokken (Brazilië, China, Frankrijk, Duitsland, India, Rusland, Verenigd Koninkrijk en Verenigde Staten), geeft gedetailleerde inzichten in het autoaankoopgedrag van consumenten van over de hele wereld. Dat is inclusief kooppatronen, het gebruik van social media, online aankopen, milieuvriendelijke voertuigen, interactie tussen consumenten, after sales en serviceverlening.

Uit het rapport komt naar voren dat ondanks de lichte stijging in het percentage van consumenten dat tevreden is over het autoaankoopproces (nu 70 procent, 69 procent in 2009), zich een duidelijke verschuiving aftekent in het verwachtingspatroon. Dit zal gevolgen hebben voor autofabrikanten en autodealers in zowel de volwassen als de opkomende markten.

Overige key findings zijn:

  • Demand for green vehicles continues to grow steadily – 43 percent of respondents say they own a fuel-efficient or alternative-fuel vehicle, up from 41 percent the prior year and 36 percent two years ago. 73 percent expect full electric vehicles to become a viable option within the next five years.
  • Over 40 percent of consumers would like the ability to purchase vehicles online, using the Internet for the complete end-to-end buying process, and not just for research.
  • Significant numbers of consumers are looking to social media for information and opinions from other consumers and increasingly want to find both qualitative and quantitative information from a single online location. But information sources vary significantly by country with use of social media and other consumer-to-consumer online tools particularly high in developing markets.
  • The vehicle buying cycle continues to shrink, with more than half of consumers starting their research within just two months of purchase.
  • Alternative buying options such as mobility packages, vehicle-sharing programs and ride-share services are growing in popularity, particularly in developing markets, as they offer cost savings and convenience and are viewed as more environmentally friendly. More than a third of respondents are interested in alternatives to the traditional purchase/lease model.

Het rapport Global Automotive Study Cars Online 2010/2011 kunt u hier downloaden.

Nieuws

Meer nieuws over