Capgemini E&Y lanceert Collaborative Business Experience

09 juni 2004 Capgemini

De consultancysector is de afgelopen jaren flink in beweging geweest. Het is nu duidelijk dat klanten andere eisen stellen. Uit recent onderzoek van Capgemini Ernst & Young, The Voice of the Customer, blijkt dat adviesbureaus die werkelijk naar hun klanten luisteren en iets doen met wat ze horen, hun slag zullen slaan op de markt.

In reactie op deze behoeften bij de klant heeft Capgemini een nieuwe propositie gelanceerd, de zogenaamde Collaborative Business Experience. “Echt effectief samenwerken kun je mensen niet in een dag aanleren, het zit in de genen van een bedrijf” aldus de CEO van de Capgemini Groep, Paul Hermelin.

TV-campagne met coach van Andre Agassi
De campagne om Collaborative Business Experience (CBE) extern onder de aandacht te brengen begint vandaag met een TV-commercial waarin Darren Cahill, de coach van Andre Agassi, optreedt. Aan de hand van Cahill wordt duidelijk gemaakt hoe belangrijk samenwerking is om successen te behalen. Het andere voorbeeld van langdurig succes is Tony Visconti, de sound engineer van David Bowie. De campagne zal de rest van het jaar verder lopen met buitenreclame en advertenties in bladen. 

Focus op teamwork
De Collaborative Business Experience (CBE) definieert de wijze waarop Capgemini werkt met klanten, medewerkers en partners. De focus ligt op de minder concrete zaken die bepalend zijn voor de juist zeer concrete resultaten: samenwerking, gedeelde doelen en eenvoudiger, effectievere processen. “Doordat we onze manier van samenwerking met de klant hebben geformaliseerd, onderscheiden we ons van de concurrentie en hebben we een opvallender uitstraling”, zegt Pierre-Yves Cros, Strategy Director van Capgemini. “Samenwerking werkt beide kanten op en Capgemini zal zich volledig inzetten voor zijn klanten om gezamenlijk successen te behalen”. 

“Aangezien bijna een kwart van de respondenten aangeeft samenwerking als sleutelcriterium te beschouwen, zal succes in de adviesbranche steeds meer worden bepaald door de vraag hoe samenwerkingsgericht je bent”, vervolgt Paul Hermelin. “Dit betekent een duidelijk ander orientatiepunt voor de consultancysector. Ik ben blij dat Capgemini daarbij voorop loopt. Een op samenwerking gestoelde benadering leidt sneller tot betere en duurzamere resultaten voor alle betrokken partijen”. 

Nieuws