Capgemini Consulting werft 100 nieuwe consultants

22 maart 2011 Consultancy.nl

De Nederlandse tak van Capgemini Consulting gaat het komende jaar meer dan 100 nieuwe consultants werven op het gebied van digitale transformatie, innovatie en social media. Dat is een gevolg van de nieuwe strategische pijler van Capgemini Consultingom om zich te richten op ‘digitale transformaties’ en de daaraan gekoppelde ambitieuze groeidoelstellingen. Wereldwijd wil het adviesbureau in 2011 circa 1,000 nieuwe consultants van dit type te werven. 

Ton de Jong, CEO van Capgemini Consulting Nederland, licht de focus op digitale transformatie toe:  “Digitale transformatie gaat veel verder dan technologie alleen. Het gaat om de impact van digitale technologie op de business, van strategie tot mensen en operatie. Dit gaat bovendien over een nieuwe transformatieagenda voor ondernemingen: zorgen voor een coherente klantbeleving, ondanks de veelheid aan beschikbare kanalen. Het gaat om het nemen van slimmere en betere besluiten op basis van een aanzwellende stroom data. Dit leidt tot open ondernemingen voorzien van sterke banden met klanten en leveranciers en tot een hechtere samenwerking tussen geografisch versnipperde onderdelen.”

Nieuwe type consultants

Capgemini Consulting is op zoek naar adviseurs die goed om kunnen gaan met ‘digitale transformaties’. Dit zijn vooral werknemers die uit de voeten kunnen met sociale media en medewerkers die beschikken over vaardigheden op het gebied van innovatie en technologie. Daarbij wordt met name naar jongere kandidaten gekeken die vertrouwd zijn met nieuwe technologieën. “Jonge werknemers weten wat we bedoelen, we hoeven ze niet in de nieuwe tools op te leiden – maar we zoeken wel naar ervaring” aldus Ton de Jong.

Nieuws