Canon betreedt adviesbranche met Canon Consultancy

20 oktober 2010 Canon

Canon - wereldwijd marktleider in imaging solutions - introduceert een nieuw bedrijfsonderdeel, Canon Consultancy Services. Hiermee betreedt zij de adviesbranche met een focus op bedrijfsinformatie- en mediamanagement. Een markt die naar verwachting een waarde $9,6 miljard per jaar zal vertegenwoordigen. Canon werkt samen met het toonaangevende adviesbureau Accenture om de organisatie in het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Finland en Oostenrijk op de kaart te zetten. In 2011 volgen zes andere Europese landen. De nieuwe organisatie ondersteunt grote Europese ondernemingen bij het beheren van bedrijfsinformatie en media via verschillende kanalen.

Consultancy Services ontwikkelt een gevarieerd aanbod van oplossingen die volledig aansluiten op de specifieke behoeften van klanten en die door verbeteringen in de bedrijfsvoering, marketing en processen het rendement op elke investering maximaliseren. Een voorbeeld is een project gericht op het verbeteren van klantervaringen bij een bank door het stroomlijnen van processen met als doel de tijd voor het openen van nieuwe rekeningen te halveren.

Als onderdeel van een overeenkomst met een looptijd van vier jaar werkt Canon nauw samen met de verkoop- en adviesafdelingen van Accenture om Consultancy Services op te bouwen. De nieuwe organisatie maakt gebruik van Canon’s expertise en kennis van informatie- en imaging-solutions voor de zakelijke en consumentenmarkt en Accenture’s toonaangevende management consulting services.

Consultancy Services zal over een speciaal kernteam beschikken en zal naar verwachting uitgroeien naar 500 consultants. Deze groei krijgt gestalte via een Europees netwerk dat is gebaseerd op de infrastructuur van Canon op het gebied dienstverlening en ondersteuning. Dankzij Accenture’s adviseurs en waar nodig andere zakelijke partners worden de wederzijdse deskundigheid en expertise versterkt.

“Eén van de grootste uitdagingen voor Europese bedrijven is het beheren van bedrijfskritische informatie, beeldmateriaal en media. Door onze samenwerking met Accenture bieden wij verschillende proposities met op maat gesneden oplossingen om grote Europese bedrijven te helpen deze uitdaging aan te gaan”, zegt Gary Horsfall, Head of Consultancy Services van Canon Europe. “De introductie van Consultancy Services is een illustratie van Canon’s transitie naar een servicegeoriënteerde organisatie, een belangrijk element van onze groeistrategie in Europa.”

Met als doel een reeks van consultancydiensten in de markt te zetten, bouwt Consultancy Services een netwerk van bedrijven op die voldoende zijn toegerust om specifieke uitdagingen van klanten in een groot aantal verticale markten het hoofd te bieden. Canon bestudeert daarnaast ook de mogelijkheid van strategische overnames van niche leveranciers die waarde toevoegen en passen in haar strategie en bedrijfsfilosofie.

“Canon Consultancy Services richt zich op de uiterst dynamische markt voor bedrijfsinformatie- en mediamanagement,” vertelt Mattias Lewren, Managing Director van Accenture. “De combinatie van mensen en middelen van Canon en ons vermogen om schaalbare services te ontwikkelen, biedt Canon Consultancy Services een sterk platform waarvan klanten in heel Europa zullen profiteren.”

Nieuws