Booz: social media verkopen verzesvoudigd in 5 jaar

02 februari 2011 Consultancy.nl

De omzet van verkopen via sociale media zal de komende vijf jaar verzesvoudigen. De totale wereldwijde omzet van sociale media commerce zal stijgen van $5 miljard in 2011 naar $30 miljard 2015 doordat grote merken en retailers steeds meer gebruik zullen maken van sociale media kanalen als Facebook, Twitter, LinkedIn en Hyve om verkopen te stimuleren. De Amerikaanse markt vertegenwoordigt in 2015 maar liefst 47% van de totale markt. Dat concludeert Booz & Company in het rapport “Social Media Emerges as a Commerce Channel”.

Social Media Commerce Market Size

"De markt van sociale commerce is tot nu toe heel embryonaal gebleven, maar dat zal de volgende vijf jaar drastisch veranderen," merkt Booz & Company op. "Steeds meer bedrijven zullen in sociale netwerken winkels willen openen. Trendzettende bedrijven zullen zich daarbij richten op producten en diensten die inspelen op de unieke eigenschappen van sociale media, zoals de mogelijkheid om een snelle feedback te ontvangen van groepen vrienden en familieleden."

Marketeers moeten volgens verleiden om te kopen

Er wordt wel opgemerkt dat marketeers ervoor moeten zorgen dat ze van hun volgelingen op sociale netwerken ook daadwerkelijke kopers maken. Eerder onderzoek toonde immers aan dat 71 procent van de gebruikers van sociale netwerken aangeeft dat een volgeling van een merk niet noodzakelijk ook een koper is.

Nieuws