BearingPoint start Customer Management groep

19 april 2010 Bearingpoint

Met de start van de Customer Management groep bouwt BearingPoint haar consultancypraktijk in de Benelux verder uit. De core business van de Customer Management groep is advieswerk in Marketing, Verkoop en Customer Relationship Management (CRM). BearingPoint zet met haar nieuwe activiteiten in op CRM omdat zij constateert dat bedrijven ondanks de economische recessie veel marktpotentieel onbenut laten. Geregeerd door angst hebben bedrijven moeite hun marketing & sales apparaat weer op gang te krijgen. Dat terwijl de kansen juist nu voor het grijpen liggen. Vooruit denken en ondernemerschap versterken, daar draait het volgens BearingPoint om.

“Met de Customer Management groep gaan wij bedrijven helpen om nieuwe kansen te zien en te pakken. Maar dat betekent wel dat het roer omgegooid moet worden. De markt vraagt van ons dat we fundamenteel anders gaan denken. Bedrijven moeten daarom intelligent opereren door een combinatie van drie dingen: het juiste inzicht, een creatieve aanpak en een flexibel apparaat”, aldus Martin Hermsen. Hermsen (47) is de nieuwe topman van de Customer Management groep en is tevens als partner toegetreden tot BearingPoint. De topman heeft als taak de nieuwe activiteit voor het einde van het jaar uit te breiden naar 20 man in Nederland. Binnen drie maanden opent de Customer Management groep ook haar deuren in België. Na eerder Charles de Monchy aangetrokken te hebben, geeft BearingPoint hiermee verder gestalte aan haar groeiambities.

Experimenteren, analyseren, optimaliseren
“Wij adviseren onze klanten juist in deze moeilijke markt lef te tonen. Daar geloven we zelf ook echt in en dus investeren we zelf ook anticyclisch.” Ondernemerschap tonen betekent volgens Hermsen overigens niet grote risico’s nemen. De Customer Management groep helpt bedrijven juist met beperkte budgetten de markt efficiënt af te tasten door kleine experimenten te ontplooien; vervolgens goed te analyseren hoe de markt hierop reageert; om op basis van de geleerde lessen te optimaliseren. Hermsen: “Bedrijven proberen klantgericht te zijn. Hiervoor moeten bedrijven veel beter naar hun klanten luisteren en ontdekken wat voor hen belangrijke behoeftes en emotionele waarden zijn. Versta je die kunst goed, kun je ongelooflijk veel winst boeken, letterlijk en figuurlijk.”

Gouden opportuniteit
Met Hermsen heeft BearingPoint een man aan boord die het klappen van de zweep kent. Hermsen is afkomstig van Accenture waar hij als senior executive partner verantwoordelijk was voor de CRM praktijk. Onder zijn leiding behaalde Accenture een marktleidende positie. Daarvoor werkte Hermsen onder meer vijf jaar in de Verenigde Staten als managing consultant voor Capgemini en in Nederland voor Deloitte Consulting. De overstap naar BearingPoint ziet Hermsen als een gouden opportuniteit: “BearingPoint is een flexibel, ondernemend bedrijf georganiseerd als private partnership. Bovendien heeft BearingPoint in Europees verband een stevige reputatie als het gaat om Customer Management; een fantastisch vertrekpunt voor mij als partner en voorman van de Customer Management groep om in de Benelux vol gas te geven.”

Nieuws