BearingPoint breidt Customer Management groep uit

16 juli 2010 BearingPoint

BearingPoint zet de uitbreiding van haar Customer Management consultancy activiteiten in the Benelux voort, met het aannemen van Henk-Jan van de Beek, Folkert Ruiter, Niels van der Putten en Carel Hoytema van Konijnenburg. Deze nieuwe medewerkers zullen zich gaan focussen op adviesdiensten in Marketing, Sales en Customer Relationship Management (CRM). Zij zullen het Customer Management team versterken, waarvan Martin Hermsen aan het hoofd staat. Samen zullen zij de markt benaderen met innovatieve oplossingen en pragmatische adviezen.

“BearingPoint's motto is To Get There, Together. Voor customer management betekent dit het maximaliseren van klantwaarde voor onze cliënten en hun klanten, gebaseerd op objectieve analyse, een samenwerkende aanpak en duurzame resultaten”, zegt Henk-Jan, senior manager binnen de customer management praktijk. “Het zijn de lange termijn partnerships met diepgaande klantkennis en expert vaardigheden, die de werkelijke waarde van een onafhankelijke consultancy aantonen in de markt. BearingPoint is precies zo’n consultancy”, voegt Niels, manager binnen dezelfde praktijk, toe.

Onderzoek, advies en het leveren van pragmatische implementaties
Folkert, senior manager: “Adviesbureau BearingPoint combineert op feiten gebaseerde inzichten met innovatieve en waardevolle ideeën, die onze klanten in staat stellen om te winnen in de huidige markt. Een voorbeeld hiervan is BearingPoints jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek. Dit onderzoek, dat 4000 interviews omvat met klanten van 130 bedrijven in 11 sectoren, is gedaan voor het 7e opvolgende jaar. De inzichten uit dit onderzoek hebben bewezen voor onze klanten een sterke leidraad te vormen richting customer excellence”. “We passen dit soort onderzoeken toe, maar ook klantspecifieke analyses, die ons in staat stellen om onze relaties te adviseren en om zeer pragmatische implementaties te leveren die veel waarde toevoegen voor klanten”, voegt Henk-Jan toe.

“Ik ben zeer verheugd dat deze mensen aan boord zijn gestapt. Ze brengen jaren customer management ervaring mee en zijn zeer professionele consultants”, zegt Martin Hermsen, hoofd van de customer management praktijk in de Benelux. “We zijn altijd op zoek naar die exceptionele consultants, die het verschil kunnen maken bij onze klanten”. Het is Hermsen zijn taak om de nieuwe customer management praktijk uit te breiden naar 20 FTE in Nederland voor het eind van het jaar. Binnen drie maanden opent de customer management praktijk ook haar deuren in België. De eerdere benoeming van Charles de Monchy, stelt BearingPoint in staat om haar groeiambities verder vorm te geven en uit te bouwen.

Over Henk-Jan van de Beek
Henk-Jan van de Beek Is betrokken geweest bij een breed scala aan projecten met een focus op marketing, sales, product- en business ontwikkeling. Hij heeft meer dan 11 jaar ervaring in customer management en is ervaren in het werken in internationale omgevingen. Hij heeft met succes verscheidene CRM projecten geleid voor cliënten en is succesvol in het begeleiden, managen en coachen van teams. 

Over Folkert Ruiter
Folkert brengt meer dan 12 jaar hands on ervaring mee op het gebied van strategische marketing met een nadruk op klantstrategieën. Hij heeft organisaties ondersteund in bijna elke industrie met een variëteit aan groei- en klantgerichte oplossingen. Folkert is een erkend expert op het gebied van Customer Centric Strategies en Customer Experience Management.
 
Over Niels van der Putten
Niels heeft meer dan 7 jaar ervaring in voornamelijk de B2B markt, waar hij bedrijven heeft geholpen om hun salesorganisaties te verbeteren, door het analyseren van hun visie en strategie en dit te vertalen naar kritische succesfactoren, processen, organisatiestructuren, rollen en verantwoordelijk-heden, ondersteuningsmaterialen en de bijbehorende prestatiestructuren. Niels heeft deze organisaties ondersteund in de analyse-, ontwerp- en implementatiefase van hun  sales transformatie initiatieven.

Over Carel Hoytema van Konijnenburg
Carel Hoytema van Konijnenburg heeft meer dan 8 jaar ervaring in een commerciële omgeving, waarvan de laatste 3 jaar binnen management consulting. Zijn achtergrond ligt in de FMCG industrie  waar hij verscheidene commerciële managementfuncties heeft vervuld. Binnen customer management focust hij zich op salestransformatie. Carel heeft veel ervaring in procesanalyse en –ontwerp en implementatie en verandermanagement, waarmee hij verscheidene bedrijven op een pragmatische wijze heeft geholpen om de effectiviteit van hun salesorganisatie te verhogen.

Nieuws