BCG Chief Executive wil de samenleving veranderen

19 september 2008 Consultancy.nl

De wereld en de samenleving veranderen, dat is de ambitie van Hans-Paul Burkner, CEO van Boston Consulting Group (BCG).

Volgens Burkner is BCG hard op weg om een werkelijk mondiale speler te worden. En hoewel BCG veel kleiner is dan marktleider McKinsey, beleefde het de afgelopen tien jaar een groei die ver boven het sectorale gemiddelde lag. Zo'n 38% van BCG's inkomsten is afkomstig uit de VS, 44% uit Europa en het Midden Oosten en 15% uit Azië en de Pacific.

Volgens Burkner, die ook Chinees studeerde, zal Boston Consulting Group vooral hard groeien in de opkomende economieën. Laat onverlet dat de groep ook in de thuismarkten groeit. Afgelopen jaar opende BCG filialen Abu Dhabi, Dubai, Kiev, Minneapolis en Philadelphia. Hoewel Burkner een zeer bescheiden CEO is die altijd bewust een low-key profiel aanhoudt, is er onder zijn leiding het nodige veranderd. Zo stimuleert de groep zijn partners om bij het formeren van projectteams vooral buiten de plaatselijke BCG kantoren te zoeken. Volgens Burkner leren partners elkaar door deze vorm van samenwerking beter kennen en beter principes en waarden te delen. Luisteren in plaats van direct een eigen mening geven is een van die waarden. Zowel intern als naar de klant toe.

Nieuws

Meer nieuws over