BCG: Bedrijven worstelen met marketing & social media

5 januari 2011 Consultancy.nl

Meer dan de helft van de marketing executives zegt dat zij vaak problemen ondervinden bij de integratie van nieuwe digitale media in hun marketingmix en het aansturen van de toegenomen complexiteit. Dat blijkt uit een onderzoek van Boston Consulting Group onder 56 marketing executives van wereldbekende merken, getiteld ‘The Chief Marketing Officer’s Imperative: Tackling New Digital Realities’.

Nu digitale media het marketinglandschap transformeren geven veel senior marketing executives toe dat zij worstelen met de aanpassing van hun managementbenaderingen en organisatie. En hoewel er niet één winnend model te vinden is, zeggen BCG consultants wel dat er een aantal ‘best practices’ voor digitale marketing opkomen.

Best practices
De volgende onderscheidende kenmerken zijn geïdentificeerd bij bedrijven die leidinggevend zijn in termen van online en digitale marketing:

  • Best practice-bedrijven stellen waarschijnlijk minimumniveaus vast voor investering in digitale marketing (39% vs. 19% voor andere bedrijven).
  • Best practice-bedrijven bezitten waarschijnlijk de benodigde methoden om uitwisselingen tussen mediadragers te maken (52% vs. 29% voor andere bedrijven).
  • Bij best practice-bedrijven gelooft een groter deel van de leidinggevenden dat digitale marketing belangrijk is voor hun persoonlijke succes (61% vs. 48% bij andere bedrijven).
  • Best practice-bedrijven werken agressief aan de integratie van campagnes over meerdere digitale en traditionele kanalen, door te experimenten met social media en nieuwe methodes. 

Consultancy Nieuws

  • Scenter versterkt team met drie nieuwe consultants

    Scenter heeft de gelederen versterkt met drie nieuwe adviseurs. Maurice Kostons, Marieke van Werven en Froukje van der Lende zijn de afgelopen maanden bij het organisatieadviesbureau uit Driebergen gestart »

  • Millward Brown Digital koopt Amerikaanse InsightExpress

    Millward Brown, een groot media consultancybureau, heeft InsightExpress gekocht, een Amerikaanse provider van media analytics. InsightExpress zal geïntegreerd worden in Millward Brown’s Digital business unit »

Boston Consulting Group Nieuws

  • Boston Consulting Group licht jeugdopleiding Ajax door

    Ajax gaat meer investeren in zijn jeugdopleiding. Om inzicht te krijgen in hoeveel meer er besteed moet worden is consultancybureau The Boston Consulting Group ingeschakeld om de jeugdopleiding door te lichten »

  • BCG Digital Ventures koopt consultancybureau S&C

    The Boston Consulting Group heeft S&C gekocht, een digitaal designbureau uit Sydney, Australië. Twintig consultants maken de overstap naar BCG, en worden geïntegreerd in diens 'Digital Ventures' business unit »