BCG: Bedrijven worstelen met marketing & social media

5 januari 2011 Consultancy.nl

Meer dan de helft van de marketing executives zegt dat zij vaak problemen ondervinden bij de integratie van nieuwe digitale media in hun marketingmix en het aansturen van de toegenomen complexiteit. Dat blijkt uit een onderzoek van Boston Consulting Group onder 56 marketing executives van wereldbekende merken, getiteld ‘The Chief Marketing Officer’s Imperative: Tackling New Digital Realities’.

Nu digitale media het marketinglandschap transformeren geven veel senior marketing executives toe dat zij worstelen met de aanpassing van hun managementbenaderingen en organisatie. En hoewel er niet één winnend model te vinden is, zeggen BCG consultants wel dat er een aantal ‘best practices’ voor digitale marketing opkomen.

Best practices
De volgende onderscheidende kenmerken zijn geïdentificeerd bij bedrijven die leidinggevend zijn in termen van online en digitale marketing:

  • Best practice-bedrijven stellen waarschijnlijk minimumniveaus vast voor investering in digitale marketing (39% vs. 19% voor andere bedrijven).
  • Best practice-bedrijven bezitten waarschijnlijk de benodigde methoden om uitwisselingen tussen mediadragers te maken (52% vs. 29% voor andere bedrijven).
  • Bij best practice-bedrijven gelooft een groter deel van de leidinggevenden dat digitale marketing belangrijk is voor hun persoonlijke succes (61% vs. 48% bij andere bedrijven).
  • Best practice-bedrijven werken agressief aan de integratie van campagnes over meerdere digitale en traditionele kanalen, door te experimenten met social media en nieuwe methodes. 

Consultancy Nieuws

  • Adviseur verlaat Bain om hippe overalls te verkopen

    Een ex-Bain & Company werknemer verruilde onlangs zijn baanzekerheid in strategy consultancy voor het opzetten van zijn eigen kledingbedrijf. Zijn visie: van de duffe overall een modieus item en fashionstatement maken »

  • VODW: 4 tips voor customer experience ecosysteem

    Om de gewenste klantbeleving te bieden is het actief managen van het customer experience ecosysteem cruciaal. Maar hoe? Suzanne IJntema, marketing adviseur bij VODW, geeft vier tips voor effectief management »

Boston Consulting Group Nieuws

  • Dubai sluit meerjarig consultancycontract met BCG

    De Economic Council of Dubai heeft een consultancycontract gesloten met The Boston Consulting Group. Het consultancybureau zal de Council van adviesdiensten voorzien op het vlak van beleid, economie en financiën »

  • BCG adviseur in bestuur van British American Tobacco

    Dimitri Panayotopoulos, Senior Adviseur binnen BCG’s Consumer Practice – en voorheen vicevoorzitter bij Procter & Gamble – wordt per 2 februari benoemd tot bestuurslid bij British American Tobacco »